تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۶۰۹۹۶

«ایرباس» در فروش هواپیما از «بوئینگ» پیشی گرفت

می متالز - هواپیماسازی اروپایی ایرباس اعلام کرد: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی در کل ۳۰۳ سفارش داشته و سفارش های خالص آن پس از قراردادهای لغو شده به ۱۲۷ میرسد.​
«ایرباس» در فروش هواپیما از «بوئینگ» پیشی گرفت

به گزارش می متالز، هواپیماسازی ایرباس 41 جت در سپتامبر فروخت و و قرارداد خرید 9 جت آن هم لغو شد که 5 تا از آنها به هواپیمایی نروژ فروخته شده بود. این شرکت اروپایی در سالی که صنعت هواپیمایی در صدر خبرهای امنیتی و تجاری بود، از بویینگ پیشی گرفته است.

 هواپیما سازی اروپایی ایرباس اعلام کرد در 9 ماه ابتدایی سال جاری میلادی در کل 303 سفارش داشته و سفارش های خالص آن پس از قراردادهای لغو شده به 127 میرسد.

این رقم ایرباس را جلوتر از رقیب آمریکایی آن قرار می‌دهد. فروش هواپیماهای بوئینگ به خاطر زمین گیر شدن جت پرفروش مکس 737 پس از دو سقوط مرگبار در اندونزی و اتیوپی کاهش یافته است.

بوئینگ در پایان ماه اوت فروش 145 هواپیما را ثبت کرده بود ولی فروش خالص آن پس از قراردادهای لغو شده به 55 هواپیما می رسید.

 ایرباس سفارشات جدید خود را برای 14 هواپیماهای A220 و ده هواپیمای A321  به مشتریان ناشناس اعلام کرد.رویترز هفته گذشته گزارش داد که این هواپیما ساز اروپایی به زودی قرارداد 12 جت A220  را با شرکت اینترجت مکزیک می‌بندد.

 این ارقام اولین اطلاعاتی بود که از زمان وضع عوارض 10 درصدی آمریکا بر ایرباس اعلام شده است.

 قراردادهای جدیدی ایرباس شامل دوازده سفارش دیگر برای A330نئو - یک نمونه ارتقا یافته است هواپیمای پهن بدنه A330 - می شود که در رقابت با بوئینگ 787 قرار دارد.

تحویل هواپیماهای جدید ایرباس 13.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از ژانویه تا سپتامبر به 571 رسیده است. این بدان معناست که ایرباس باید از رکورد سه ماهه چهارم سال گذشته با  تحویل 297 جت بگذرد تا به هدف سالانه 880 تا 890 جت برسد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده