تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۶۱۰۲۲

اولین سفر قطار کانتینری از افغانستان به چین با ترانزیت از ازبکستان و قزاقستان

می متالز - این قطار با ۴۱ کانتینر پر از پودر سنگ تالک معدنی از ایستگاه حیرتان از طریق پل دوستی که یک پل اتوموبیل‌رانی و راه آهن روی رودخانه آمودریا می‌باشد
اولین سفر قطار کانتینری از افغانستان به چین با ترانزیت از ازبکستان و قزاقستان

به گزارش می متالز، این قطار با ۴۱ کانتینر پر از پودر سنگ تالک معدنی از ایستگاه حیرتان از طریق پل دوستی که یک پل اتوموبیل‌رانی و راه آهن روی رودخانه آمودریا می‌باشد، از طریق ازبکستان و قزاقستان حرکت کرد.

در مراسم افتتاحیه از افغانستان نمایندگان دفتر ریاست جمهوری، وزارت حمل و نقل، اداره راه آهن افغانستان، اعضای دفتر والی ولایت بلخ، اعضای دفتر شهردار شهر حیرتان و همچنین اعضای سفارتخانه‌های جمهوری ازبکستان، قزاقستان و چین در جمهوری اسلامی افغانستان، نمایندگان شرکت راه آهن "ازبکستان تمیر یولّاری" حضور داشتند.

ازبکستان علاقمند به گسترش روابط دو جانبه با افغانستان بوده، به طور فعال در تلاش‌های بین المللی برای برقراری زندگی صلح آمیز در این کشور مشارکت دارد. تماس‌های فشرده و سازنده در تمام سطوح و اراده سیاسی رهبران دو کشور، منجر به ایجاد روابط دو جانبه پویا میان ازبکستان و افغانستان شده است، که به وضوح در همه زمینه‌های همکاری قابل مشاهده است. شرکت راه آن "ازبکستان تمیر یولّاری" خاطرنشان کرد: در بخش راه آهن فرصت‌های گسترده‌ای برای مشارکت‌ متقابل با هم و توسعه بیشتر روابط ازبکستان و افغانستان وجود دارد.

عناوین برگزیده