تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۶۱۰۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران:

هپکو برای حوزه معدن کشور مهم است

می متالز - رئیس خانه معدن ایران با اشاره به وضعیت شرکت هپکو نیز گفت: حوزه معدن، شرکت هپکو را یک صنعت مهم در کشور می‌داند و همه معدن‌داران کشور به عنوان مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت، برای حمایت از هپکو در کنار استاندار مرکزی و این شرکت خواهند بود.
هپکو برای حوزه معدن کشور مهم است

به گزارش می متالز، محمدرضا بهرامن در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران اظهار کرد: صنعت سنگ در کشور یک ثروت است که باید به درستی از این ظرفیت استفاده شود، اما در حال حاضر عدم استفاده درست از این ثروت، به فعالان حوزه معدن و سیاستگذاران مربوط می‌شود.

بهرامن با بیان اینکه فعالان معدن نتوانستند نظرات کارشناسی را برای سیاست‌گذاران تبیین کنند و همین امر سبب ایجاد مشکل در این حوزه می‌شود، اظهار کرد: اطلاعات لازم باید به صورت کارشناسی شده  به مسوولان و سیاستگذاران استان ارائه شود تا بتوان از این راه مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را پیگیری کرد.

رئیس خانه معدن ایران بیان کرد: سیاستگذاری صحیح و  کارشناسی شده عامل مهم در رسیدن به اهداف و پیشرفت است و  قطعا ارائه اطلاعات نادرست به سرمایه گذاران در خصوص سنگ و معدن، به کشور آسیب وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه صنعت سنگ یک برند است، گفت: ذخایر سنگی خوبی در معادن کشور وجود دارد  که استفاده از این ظرفیت‌ها و ذخایر نیازمند نگاه آینده پژوهی است.

رئیس هیات مدیره خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیدگاه سنتی به ستاد سنگ کمک نمی کند و باید ظرفیت از این نمایشگاه، به عنوان ستاد سنگ استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با توانایی بخش خصوصی ایجاد شده است اضافه کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت است باید نگاه خود را تغییر داده و با نگاه نوآورانه به پیش برویم چراکه خواسته نسل آینده از ما نیز همین است.

عناوین برگزیده