تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۶۱۰۲۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات آغاز بکار کرد

می متالز - دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران با حضور بیش از ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در نیم‌ور محلات افتتاح شد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات آغاز بکار کرد

به گزارش می متالز، محمد حلاجیان در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با افزایش تعداد شرکت کننده و حضور چشمگیر معادن ایران و با حضور بیش از ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت ۹۰ هزار مترمربع افتتاح شد.

وی افزود: امسال نمایشگاه دارای جایگاه بین المللی بوده و در رنکینگ ۸ نمایشگاه برتر دنیا قرار خواهد گرفت.

حلاجیان تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار تن سنگ کوپ از بیش از 200 معدن ایران از 18 استان کشور در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی بیان کرد: از نکات فوق العاده مهم در این نمایشگاه برگزاری اولین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور با هدف توسعه و توانمندسازی صنایع داخلی صنعت سنگ به منظور تامین و تجهیز بخش فرآوری سنگ و استخراج معادن سنگ است که همزمان با دوازدهمین نمایشگاه سنگ افتتاح شده است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد وزارت صمت در خصوص حمایت از صنایع داخلی و جلوگیری از خروج ارز به جهت ورود تجهیزات، لوازم و مواد مصرفی و ماشین آلات این حوزه، وزارت صمت پروژه ای را با عنوان تعمیق ساخت داخل تعریف کرده است.

حلاجیان بیان کرد: از طریق ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، تمامی اتاق های بازرگانی کشورهای مختلف و رایزنان تجاری و سفرای آنها به این نمایشگاه دعوت شدند و در این خصوص رایزنانی از ویتنام، الجزایر، ترکمنستان و افریقای جنوبی در دومین روز نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین حضور نمایندگانی از نمایشگاه های خارجی از جمله ایتالیا، هند، چین و ترکیه و حضور ۳۰ انجمن و تشکل در حوزه سنگ از دیگر برنامه های این نمایشگاه خواهد بود.

مدیراجرایی نمایشگاه سنگ محلات و نیمور خاطرنشان کرد: دعوت از مجموعه های پیکرتراش از دیگر برنامه‌های ویژه است که با هدف نمایش ارتباط هنر و صنعت انجام شده و به همین منظور از اساتید بزرگ این حوزه با هدف استفاده بهینه و ایجاد ارزش افزوده از ضایعات سنگ دعوت شده است.

حلاجیان اصافه کرد: برگزاری دومین جلسه میز سنگ کشور نیز در این نمایشگاه انجام خواهد شد تا به بررسی مشکلات و موانع حوزه صادرات سنگ تزئینی پرداخته شود.

فرماندار محلات نیز در این مراسم گفت: در ۱۱ دوره گذشته برگزاری این نمایشگاه، فراز و فرودهایی وجود داشت اما دوره دوازدهم با قوت بیشتری در حال برگزاری است. بخش خصوصی به این حوزه ورود کرده و نیازمند کمک است و باید دستگاه‌های اجرایی در کنار آنها باشند.

حسن قمری افزود: به منظور اینکه نمایشگاه بین المللی سنگ در تراز کشور و منطقه برگزار شود نیاز است سازمان توسعه و تجارت در این راستا کمک لازم را انجام دهد و در واقع ارتقای جایگاه این نمایشگاه مهمترین مطالبه از این سازمان است.

عناوین برگزیده