تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۶۱۰۳۱
کیانپور مطرح کرد:

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار - زاهدان تا سال ۱۴۰۰؛ پروژه راه‌آهن کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه راه آهن چابهار - زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، گفت: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.
بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار - زاهدان تا سال ۱۴۰۰؛ پروژه راه‌آهن کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن چابهار - زاهدان، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان در نظر گرفته شده است.

 

راه آهن چابهار - زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم راه آهن چابهار - زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است، زیرا این پروژه نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

 

اختصاص اعتبارات کلان و پایدار برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار - زاهدان

وی افزود: در سال های گذشته تأمین اعتبار پروژه راه آهن چابهار - زاهدان با مشکلات بسیاری روبه رو بود، حال دولت و وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت پروژه مذکور، بودجه کلان و پایداری را برای افزایش سرعت اجرای خط آهن در نظر گرفته اند.

 

راه آهن چابهار - زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است

این نماینده مردم در مجلس در مجلس، با بیان اینکه راه آهن چابهار - زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، افزود: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت و توان حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی را ندارند، از این رو طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بخش قابل توجهی از این کالاها و محصولات باید از طریق حمل و نقل ریلی منتقل شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی براساس آمارها حدود 8 میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود که حدود 6 میلیون تن از این کالاها باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

 

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار - زاهدان تا سال 1400

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مسوولان دولتی وعده داده اند که با توجه به اختصاص اعتبارات کلان، پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400 و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد که این برنامه ریزی بسیار امیدوارکننده است.

عناوین برگزیده