تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۶۱۱۰۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ابوترابی:

گام بلند مجلس برای اصلاح قانونی که به تخلفات ساختمانی دامن می‌زند

می متالز - عضو کمیسیون قضایی مجلس با انتقاد از اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها به تخلفات ساختمانی دامن می‌زند، گفت: اصلاح این ماده قانونی در دستور کار کارگروه ویژه کمیسیون قضایی قرار دارد.
گام بلند مجلس برای اصلاح قانونی که به تخلفات ساختمانی دامن می‌زند

به گزارش می متالز، ابوالفضل ابوترابی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: در این رابطه ضعف قانونی اساسی داریم، در قانون شهرداری‌ها پدیده‌‌ای به نام کمیسیون ماده 100 که هیچ جای دنیا نمونه آن را نداریم پیش بینی شده که بر اساس آن شهرداری ها با اخذ مبلغی کار غیرقانونی را قانونی می‌کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: طی ماه‌های اخیر ویلاها و بناهای گران قیمت میلیاردی تخریب شدند و پول بیت المال و مردم هدر رفت؛ در این رابطه عقل سلیم حکم می‌کند که دستگاه‌های متولی با اقدامات پیشگیرانه مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز شوند اما متاسفانه دراین رابطه ضعف قانون دیده می‌شود و ضمانت‌های اجرایی کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها عملا به مشوقی برای انجام تخلفات ساختمانی تبدیل شده است.

 

در هیچ جای دنیا قانونی نداریم که به تخلفات دامن بزند

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا قانونی نداریم که به تخلفات دامن بزند؛ در سفری که به بلاروس داشتیم یکی از قضات دیوان عالی این کشور موضوع تخریب یک طبقه از پاساژ علاء‌الدین را یادآور شد و برایش جای سوال بود که چگونه در یکی از مهمترین خیابان‌های پایتخت پاساژ به این بزرگی ساخته شده و هیچ کس جلوی تخلفات را نگرفته است.

 

اصلاح ماده 100 شهرداری‌ها  در دستور کار کارگروه ویژه کمیسیون قضایی

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، بر ضرورت اصلاح ساختار کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: در طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان و پاره‌ای از قوانین شهرداری‌ها که در دستور کار کارگروه ویژه کمیسیون قضایی قرار دارد اصلاح ماده 100 شهرداری ها پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود اعضای کمیسیون قضایی و نمایندگان در صحن علنی همکاری مناسبی را برای تصویب آن داشته باشند.

عناوین برگزیده