تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۶۱۱۱۱
سرویس خبر : انرژی
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با کنایه به اروپایی ها:

گرفتن عکس یادگاری با ترامپ به بقاء برجام کمک نمی‌کند

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد هم اکنون ایران از اروپایی ها طلبکار است و کشورهای حاضر در برجام نباید تصور کنند که می توانند با تهدید و فشار اهدافشان را محقق کنند.
گرفتن عکس یادگاری با ترامپ به بقاء برجام کمک نمی‌کند

به گزارش می متالز، علیرضا سلیمی، با اشاره به اینکه از ابتدای شکل گیری برنامه جامع اقدام مشترک مشخص بود که اروپا و آمریکا نمی توانند تعهداتشان را اجرایی کنند، گفت: بر این اساس در زمان مذاکرات هسته ای، نگارش متن و حتی اکنون که دوران پسابرجام است شاهد تقسیم وظایف بین آنها هستیم.

 

اروپایی ها در زمان برگزاری مذاکرات برجامی نقش پلیس بد و خوب را ایفا کردند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: در واقع اروپایی ها در زمان برگزاری مذاکرات برجامی نقش پلیس بد و خوب را ایفا کردند و اکنون هم با گذشت مدت زمان طولانی مجددا همان رویه را در پیش گرفته اند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته کشورهای اروپایی ها حاضر در برجام نتوانستند کانال مالی مستقل اینستکس را ایجاد کنند که بیانگر وابستگی آنها به کاخ سفید است، ادامه داد: این مهم در حالیست که طبق متن برجام آنها باید تعهدات مختلفی را محقق می کردند که هیچکدام عملی نشد.

 

اروپایی ها دائما تاکید بر حفظ برجام می کنند اما به ارائه وعده بسنده کرده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها دائما تاکید بر حفظ برجام می کنند اما باید بدانند ماندگاری این توافقنامه منوط به حضور صرف ایران نیست، تصریح کرد: در واقع اروپایی ها فقط به ارائه وعده بسنده کرده و می خواهند با وقت کشی کشورمان را در برجام نگه دارند.

سلیمی اعتقاد دارد غربی باید بدانند برای برگزاری مذاکرات ابتدا باید تحریم را بردارند و سپس در فکر گرفتن عکس یادگاری باشند؛ موضوعی که در سفر رییس جمهور کشورمان به نیویورک رخ داد و مشاهده شد که اروپایی ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا صرفا تصویری از هیات ایرانی و آمریکایی در یک قاب نقش ببندد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اگر قرار باشد گفت‌وگویی درمورد برجام صورت بگیرد صرفا در مورد تسهیل کردن اجرای تعهدات غربی ها خواهد بود نه تغییر در متن این توافقنامه، خاطرنشان کرد: به عبارتی هم اکنون ایران اسلامی از اروپایی ها طلبکار است و کشورهای حاضر در برجام نباید تصور کنند که می توانند با تهدید و فشار اهدافشان را محقق کنند.

عناوین برگزیده