تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۶۱۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیگدلی:

افزایش هزینه های پستی به ضرر تولید کننده و مصرف کننده است

می متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش هزینه های مرسولات پستی طی روزهای اخیر گفت: بالا رفتن هزینه های مرسولات پستی به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست و در این بین، مصرف کننده بیشتر آسیب خواهد دید.
افزایش هزینه های پستی به ضرر تولید کننده و مصرف کننده است

به گزارش می متالز، احمد بیگدلی، درخصوص افزایش هزینه های مرسولات پستی طی روزهای اخیر و تاثیر آن بر مشاغل خانگی و کارآفرین ها گفت: در وهله اول باید افزایش تعرفه ها بررسی شود، در هر حال در شرایط اقتصادی فعلی افزایش هر گونه تعرفه به نفع مردم و تولید کننده نیست.

 

افزایش هزینه ها به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود:  از طرف دیگر متاسفانه افزایش 30 درصدی حمل و نقل را داشته ایم که در نهایت در هزینه های پست که مرتبط با حمل و نقل است، حتما تاثیر گذاشته است. به هر نحو هم مصرف کننده و هم تولید کننده آسیب می بینند که البته در این بین، مصرف کننده بیشتر آسیب خواهد بود.

 

دولت باید افزایش هزینه ها را جبران کند

وی ادامه داد: شرکت پست در این قضیه واسطه گر است و با توجه به اینکه شرکت پست فعلا دولتی است و با توجه به شرایط اقتصادی، به نظر بنده باید بیشتر از قبل هوای مصرف کننده و تولید کننده را داشته باشد، اگر هم افزایش نرخی وجود دارد دولت باید از طریقی این افزایش را جبران کند که فشار روی تولید کننده و مصرف کننده وارد نشود.

 

بالا رفتن هزینه ها، افزایش حقوق را بی فایده کرده

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مقداری نرخ آب، گاز و برق افزایش یافته و هزینه پست هم که بالا رفته است، مگر چقدر به حقوق کارمندان افزوده شده است که بتوانند این افزایش هزینه ها را جبران کنند، در نتیجه افزایش حقوق بی فایده است؛ همچنین مگر به تولید کننده چقدر یارانه می دهند که این هزینه ها را بتواند جبران کند و سودی برای او نمی ماند.

عناوین برگزیده