تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۶۱۱۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
باستانی؛

بسیاری از زیرساخت‌ها برای ورود مواد خام به چرخه تولید مهیاست

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌ها برای ورود مواد خام به چرخه تولید وجود دارد و از این‌رو نیازی نیست که مثل سابق خام‌فروشی کنیم.
بسیاری از زیرساخت‌ها برای ورود مواد خام به چرخه تولید مهیاست

به گزارش می متالز، سعید باستانی؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص افزایش تعرفه صادرات مواد خام معدنی گفت: هر چه‌ بتوانیم از صادرات مواد خام جلوگیری کنیم و آن را به زنجیره تولید سوق دهیم، کمک شایانی به درآمدهای کشور کرده‌ایم.

 

اشتغال زایی از مزایای عدم خام فروشی است

وی افزود: یکی از مزیت‎‌های عدم خام‌فروشی، اشتغال‌زایی است، زیرا شغل زمانی ایجاد می‌شود که کار باشد، عدم خام‌فروشی به معنای ورود مواد خام به چرخه تولید و بالا بردن ارزش افزوده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌ها برای ورود مواد خام به چرخه تولید وجود دارد و از این‌رو نیازی نیست که مثل سابق خام‌فروشی کنیم، زیرا ادامه این مسیر ارزش افزوده خاصی برای کشور دربر نخواهد داشت.

باستانی با تاکید بر اینکه خام‌فروشی در یک میزان مشخصی باید انجام شود مخصوصاً اگر بیش از نیاز تولید کشور باشد، خاطرنشان کرد: اگر در زمینه خام‌فروشی و تولید به برنامه چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های توسعه پنج ساله عمل شود و سعی کرد با کمترین انحراف به اهداف نهایی برسیم بسیاری از چالش‌های اقتصادی حل و در اینصورت می‌توانیم مشکل بیکاری را به حداقل و ارزآوری را در کشور به حداکثر برسانیم.

در اواخر شهریورماه امسال، وزارت صمت تصمیم گرفت که 25 درصد تعرفه صادرات مواد خام معدنی را افزایش دهد تا دیگر شاهد خروج بی‌رویه مواد خام معدنی از کشور نباشیم.

عناوین برگزیده