تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۶۱۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک خط دوم جاده سنگان - تربت حیدریه تاکید شد:

غریب پور: توسعه زیرساخت بدون مشارکت بخش خصوصی محقق نمی شود

می متالز - رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: توسعه زیرساخت ها، بدون مشارکت بخش خصوصی محقق نمی شود و اتفاق نمی افتد.
غریب پور: توسعه زیرساخت بدون مشارکت بخش خصوصی محقق نمی شود

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور که بعد ازظهر امروز در محل پروژه قطعه یک خط دوم مسیر سنگان - خواف - رشتخوار - تربت حیدریه سخن می گفت، تصریح کرد: امروز قطعه یک این مسیر با حضور مسوولانه بخش خصوصی و شرکت های فرآوری مواد معدنی شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه صبح امروز نیز قطعه 10 مسیر فوق وارد عملیات اجرایی شد، افزود: انتقال تولیدات معادن سنگان به کارخانه های فولاد در کشور، نیازمند توسعه زیرساخت در ناحیه سنگان است.
وی تاکید کرد: توسعه زمانی محقق می شود که رضایت مردم منطقه در آن باشد از این رو احداث خط دوم مسیر سنگان - تربت حیدریه گامی در جهت این هدف محسوب می شود.
وی ارزش کل سرمایه گذاری مسیر 151 کیلومتری را 866 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: منابع دولت محدود است اما با مشارکت شرکت های حاضر در سنگان می توان اهداف زیرساختی منطقه را عملی کرد.
غریب پور افزود: مذاکراتی که با وزارت راه مبنی بر مشارکت در ساخت طرح فرودگاه سنگان داشته ایم.
از سوی دیگر خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ابتدا با تشکر از مشارکت 50 درصدی ایمیدرو در سرمایه گذاری پروژه، گفت: امیدواریم پیمانکاران پروژه نیز در زمان مقرر طرح را به آسمان برسانند.
مسیر پروژه151 کیلومتری سنگان- خواف- رشتخوار- تربت حیدریه در 10 قطعه تعریف شده که امروز قطعات 10 (تربت حیدریه) و یک (سنگان) به طول 16 کیلومتر آغاز شد.
سال گذشته نیز 20 کیلومتر از این مسیر افتتاح شده بود و بدین ترتیب 131 کیلومتر از پروژه در 40 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده