تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۶۱۱۶۲
دومین کنفرنس بازیابی تعاملی اطلاعات برگزارشد؛

آمادگی سازمان مدیریت صنعتی در برگزاری دوره های کوتاه مدت بازیابی تعاملی اطلاعات/ رشد 40 درصدی حضور در بخش علمی دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات

می متالز - دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات صبح امروز با دریافت 150 مقاله از متخصصان و کارشناسان سراسر کشور آغاز به کار کرد.
آمادگی سازمان مدیریت صنعتی در برگزاری دوره های کوتاه مدت بازیابی تعاملی اطلاعات/ رشد 40 درصدی حضور در بخش علمی دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات

به گزارش می متالز، دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان مدیریت صنعتی و معاونت پژوهشی دانشگاه تهران از امروز به مدت 2 روز در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی تهران برگزار می شود.

فاطمه فهیم نیا دبیر کمیته علمی کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات گفت: پس از انتشار فراخوان برگزاری دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات بیش از 150 مقاله به دبیرخانه ارائه که هرکدام از این مقاله ها تحت نظارت 2 تا 3 داور انتخاب شدند که از میان آنها 76 مقاله پذیرش شد.

او ادامه داد: از 76 مقاله پذیرش شده 40 مقاله به صورت پوستر و 36 مقاله به صورت شفاهی در زمان برگزاری کنفرانس ارائه خواهند شد.

فهیم نیا همچنین از انتشار کتاب دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات به صورت الکترونیکی خبرداد.

او همچنین از رشد 40 درصدی شرکت کنندگان در بخش علمی کنفرانس نسبت به دوره برگزاری این کنفرانس خبرداد.

فهیم نیا در بخش دیگری از صحبت هایش در دومین کنفرانس تعاملی بازیابی اطلاعات گفت: در حال حاضر ما جایگاه و رتبه هشتم در زبان فارسی در فضای مجازی را دارا هستیم و این به معنا است که تولیدات ما در زبان فارسی زیاد است و باید به نوعی این تولیدات را مدیریت کنیم که همه به نحو تخصصی از آن استفاده کنند.

دبیر کمیته علمی کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات با اشاره به دیجیتال پژوهی بیان کرد: نوعی جدید از پژوهش در دنیا امروز پدید می آید و الزام است که خود را با پدیده های جدیدهمگام کند.

او با اشاره به دیجیتال پژوهی در علوم انسانی تصریح کرد: علوم انسانی نیز اگر چه دیرتر نسبت به سایر علوم اما؛ نه کمتر باید از توانمندی ها دیجیتال استفاده کند.

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به اهداف دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات گفت:هدف ما فرهنگسازی و جریان سازی در کشور است تا به وسیله این کنفرانس بتوانیم موضوعات نو پدید و نو ظهور رادر سطح کشور جا بیاندازیم و از این فناوری های تحول آفرین استفاده حداکثری برای کشور را انجام بدهیم.

او ادامه داد: تسهیم و تبادل دانش در حوزه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، زمینه سازی خلاق کسب و کارهای فناورانه و پلتفرمی، آشتی و هم افزایی صنعت و دانشگاهر و همچنین تبیین جایگاه تعامل و تعادل در سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی از جمله اهداف این کنفرانس است.

بختیاری در بخش دیگری از صحبت هایش ودر ارائه مقاله گفت: در سال 2025 داده ها از طیف وسیعی از انواع دستگاه ها شامل دوربین های امنیتی، خوانندگان، RFID ایستگاه های سوخت رسانی، زیرساخت هوشمند، ابزار های هوشمندو.. در جهان تولید می شوند.

کیانی بختیاری به روند رشد داده های تولید شده از طریق دستگاه های مجهز به فناوری اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت:پیدایش حجم عظیمی از داده ها ناشی از رشد چشم گیر داده های غیر ساخت یافته است.

او به چالش پیش روی تحلیل داده های عظیم اشاره کرد و توضیح داد: ابهام در تجزیه و تحلیل داده های کلان غیرمرتبط، پیدا کردن موردهای کاربری بجا و صحیح، اعتماد به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل، خلاقیت و مهارت در پیدا کردن منابع از جمله چالش های پیش رو است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: در اقیانوس بیکران اطلاعات ساختار یافته و غیر ساختار یافته می توان به کمک دانش بازیابی تعاملی اطلاعات که علمی میان رشته ای است به بازنمایی، سازماندهی، ذخیره و مدیریت اطلاعات با هدف رفع نیازها، تامین رضایت و تسهیل دسترس پذیری کاربران پرداخت و گوهر دلخواه را صید نمود.

کیانی ادامه داد: سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا به کمک دانشگاه تهران و سایر مراکز تخصصی مرتبط با این زمینه علمی، بستر لازم برای جریان سازی، فرهنگسازی و توانمند سازی( دوره های کوتاه مدت و میان مدت ) باز یابی تعاملی اطلاعات را فراهم کند.

در ادامه کنفرانس مهدی فرنیان ، عضو هیات مدیر شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به ارائه مقاله ای با عنوان فناوری های نوین، پیشران توسعه دانش بینیان پرداخت.

همچنین علی محمد گودرزی عضو شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات به آسیب های اضطراب اطلاعاتی در عصر دیجیتال اشاره کرد و گفت:عصری که مشهور به عصر انفجار اطلاعات است، انسان به آسیب های اطلاعاتی فراوانی نظیر استرس اطلاعات، اضطراب اطلاعات، اجتناب از اطلاعات و اضطرا کتابخانه ای مبتلا شده است و به همین دلیل است که در میان اقیانوس داده ها و اطلاعات انسان امروز دچار سردرگمی و به عبارتی پارادوکس انتخاب شده است.

عناوین برگزیده