تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۶۱۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صادقی نیارکی در دیدار با انجمن صادرکنندگان مواد هیدروکربنی:

محدودیت ها ناشی از تحریم می تواند یک فرصت برای کشور باشد/ صادرات مواد اولیه و خام به سمت حلقه آخر ارزش افزوده هدایت شود

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: محدودیت ها و تحریم های ایجاد شده می تواند تبدیل به فرصت شود، یک فرصت هست و باید صادرات مواد خام و اولیه از جمله میعانات را به سمت حلقه آخر ارزش افزوده هدایت کنیم.
محدودیت ها ناشی از تحریم می تواند یک فرصت برای کشور باشد/ صادرات مواد اولیه و خام به سمت حلقه آخر ارزش افزوده هدایت شود

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان مواد هیدروکربنی بیان کرد: محصولات شیمیایی و پایه هیدرو کربنی از مزیت های کشور است و در این حوزه جزو کشورهای مزیت دار منبع پایه محسوب می شویم.

او با یادآوری اینکه محدودیت های بین المللی صادرات نفت خام را هدف قرار داده است، تصریح کرد: باید به سمت ایجاد ارزش افزوده برویم و هر چقدر بتوانیم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم برای کشور مفید تر است و با محدودیت ها مقابله خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه صادرات محصول با ارزش افزوده بالاتر به توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان کمک می کند، گفت: برخی محدودیت ها یک نوع فرصت محسوب می شود و باید صادرات را به سمت حلقه آخر ارزش افزوده هدایت کنیم.

صادقی نیارکی در خصوص انجمن نیز تصریح کرد: انجمن نگارش یک مرامنامه را در دستور کار خود قرار دهد و در ترویج این مرامنامه بکوشد و برای عضویت در انجمن صلاحیت سنجی بشود.

عناوین برگزیده