تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۶۱۱۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاهی به معاملات آخرین روز هفته در تالار نقره ای؛

از تالار چه خبر؟

می متالز - معامله گر شرکت کارگزاری خبرگان سهام به بررسی معاملات امروز بورس کالای ایران پرداخت و از انتظار خریداران برای کاهش قیمت فرآورده های نفتی بعد از شوک قیمتی اخیر سخن گفت.
از تالار چه خبر؟

به گزارش می متالز، معصومه غلامی گفت: معاملات امروز تالار فرآورده های نفتی نسبت به روزهای اخیر روند آرام تری را سپری کرد؛ چراکه در ماه جاری طی سه مرحله قیمت فرآورده ها نسبت به هفته های قبل با کاهش اعلام شد و در آخرین مرحله نیز قیمت ها نسبت به اولین نرخ اعلامی ماه کاهش قابل توجهی داشت؛ روند مذکور این انتظار را در میان خریداران به وجود آورده که احتمال کاهش مجدد قیمت ها همچنان وجود دارد. در نتیجه، خریداران منتظر افت قیمت ها ماندند و همین امر موجب شد بازار آرام تری را شاهد باشیم.

وی در خصوص معاملات وکیوم باتوم طی روز جاری افزود: در حالی محصول وکیوم باتوم طی عرضه های قبلی با رقابت خریداران همراه می شد که به دلیل اعلام قیمت ها طی چند مرحله بعدی در ماه جاری، امروز این محصول به قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته وی، بازار پتروشیمی نیز شرایط مشابهی را در روند معاملات تجربه کرد و رقابت قابل ملاحظه ای در محصولات عرضه شده در تالار مشاهده نشد.

این معامله گر در خصوص تالار صادراتی نیز گفت: طی روز جاری تنها قیر شرکت نفت پاسارگاد تهران با رقابت خریداران رو به رو بود و سایر قیرهای صادراتی عرضه شده در تالار به قیمت های پایه به فروش رسیدند؛ زیرا به نظر می رسد خریداران منتظر کاهش قیمت ها هستند.

غلامی در خاتمه سخنان خود با اشاره به معامله ۱۰ هزار تن شمش فولاد خراسان در تالار محصولات صنعتی اظهار کرد: ۱۰ هزار تن از این محصول در حالی روی میز فروش رفت که تقاضای ۲۳ هزار تنی برای آن به ثبت رسید. هر چند پیش بینی می شد این تقاضا بیش از این ارقام باشد. تیرآهن و میلگرد نیز از دیگر عرضه های امروز بودند که عمدتا با رشد اندک قیمت ها و با برتری تقاضا نسبت به عرضه همراه شدند و با رقابت نسبی خریداران مورد معامله قرار گرفتند.

عناوین برگزیده