تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۶۱۲۸۸

حمل بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محموله در راه آهن شرق

می متالز - مدیر کل راه آهن شرق از بارگیری و حمل بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار درطی ۵ ماهه ابتدایی امسال خبر داد.
حمل بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محموله در راه آهن شرق

به گزارش می متالز، چنگانی مدیر کل راه آهن شرق گفت: در ۵ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار شامل سنگ آهن، زغال سنگ، گندله و سیمان در این اداره کل بارگیری و به مقاصد مختلف حمل شده است.

او افزود: در این مدت ۲میلیون و ۵۰ هزار تن مواد معدنی شامل سنگ آهن وگندله ازمبادی معادن سنگ آهن سنگان به مقاصد فولاد اصفهان و فولاد خوزستان بارگیری و حمل شد.

چنگانی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۲۵ هزار تن محموله سیمان برای صادرات به کشور‌های آسیای میانه از پایانه ریلی تربت حیدریه بارگیری و ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴۰درصدی داشته است. 

مدیر کل راه آهن شرق با بیان اینکه دراین مدت ۳۲۰ هزار تن زغال سنگ از معادن پروده بارگیری و به مقصد ذوب آهن اصفهان حمل شد، اظهارکرد: این مقدار به نسبت مدت مشابه پارسال  ۲۵ درصدافزایش داشته است.

او  ادامه داد: در ۵ ماهه مذکور،  ۱۲۹ هزار تن محموله از قبیل کنسانتره و دیگر اقلام نیز در این اداره کل تخلیه شده است.

 چنگانی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای طرح قطار برنامه‌ای دوم سنگان _قم، استفاده از ظرفیت حمل ترکیبی به مقصد ایستگاه میاندشت در خوزستان، راه اندازی خطوط بارگیری مکانیزه در مجتمع سنگ آهن سنگان و اجرای سایر طرح‌ها و برنامه‌های افزایش ظرفیت بارگیری درماه‌های پیش رو، روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

عناوین برگزیده