تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۶۱۳۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مرادی:

تورم ۳۰۰ درصدی در بازار مسکن؛ واگذاری اراضی ملی به مردم

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش لجام گسیخته قیمت بازار مسکن عملا بازار را وارد رکود تورمی کرده و این مساله موجب شده که خانواده ها به ویژه زوج های جوان نتوانند خانه خریداری کنند.
تورم ۳۰۰ درصدی در بازار مسکن؛ واگذاری اراضی ملی به مردم

به گزارش می متالز، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه تولید مسکن، گفت: متأسفانه اقدامات دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن مطلوب نبوده است، زیرا عملا در 6 سال اخیر وزارتخانه اقدام خاصی برای مسکن سازی انجام نداده است.

 

برنامه های دولت برای تولید مسکن بر روی کاغذ باقی مانده است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته دولت اخیرا برنامه هایی را برای تولید انبوه مسکن طراحی کرده، اما اغلب این برنامه ها هنوز بر روی کاغذ باقی مانده و برخی اقدامات جزئی با تأخیر و کندی پیش می رود.

تکمیل مسکن مهر تنها کارنامه دولت دوازدهم در حوزه مسکن

وی گفت: تنها کارنامه دولت دوازدهم در حوزه تولید مسکن، تلاش برای تکمیل پروژه مسکن مهر بوده است، پروژه ای که در برخی نقاط بسیار بی کیفیت اجرایی شده است.

 

بازار مسکن در دو سال اخیر با تورم 300 درصدی مواجه بوده است

این نماینده مردم در مجلس، با اعلام اینکه بازار مسکن در دو سال اخیر با تورم 200 تا 300 درصدی مواجه بوده است، افزود: این افزایش لجام گسیخته عملا بازار را وارد رکود تورمی کرده و این مساله موجب شده که خانواده ها به ویژه زوج های جوان نتوانند خانه خریداری کنند.

 

اقشار متوسط و ضعیف جامعه قادر به خرید مسکن نیستند

مرادی تصریح کرد: در شرایط کنونی اقشار متوسط و ضعیف جامعه قادر به خرید مسکن نیستند و این مساله افزایش آمار مسکن استیجاری را در پی داشته است.

 

لزوم واگذاری اراضی دولتی و ملی به بخش خصوصی و مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر لزوم واگذاری اراضی دولتی و ملی به بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی امروز توان مالی کافی برای اجرای پروژه های مسکن سازی را ندارند، از این رو می توان اراضی را به مردم و بخش خصوصی داد تا آن ها مساکن مورد نظر را بسازند.

عناوین برگزیده