تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۶۱۳۴۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آغاز ساخت ۱۸۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن

می متالز - وزارت راه‌وشهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد و اعلام کرد: عملیات ساخت تمام ۴۰۰ هزار واحد این طرح تا پایان سال آغاز می‌شود.
آغاز ساخت ۱۸۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش می متالز، براساس اعلام این وزارتخانه، مهم‌ترین گام در این خصوص، انجام نیازسنجی در استان‌های مختلف بوده است تا براساس میزان تقاضایی که از آمارهای درست و قابل استناد استخراج می‌شود، بتوان برنامه را برای هر شهر در قالب یک سامانه تعریف و تبیین کرد.

در این گزارش، با اشاره به اینکه این مرحله پشت‌ سر گذاشته شده است و اکنون این طرح در مرحله تدقیق نهایی آمار است آمده است: عملیات اجرایی بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شده و این تعداد یا در مرحله آماده‌سازی زمین یا در مرحله آغاز و احداث ساختمان هستند. همچنین با همکاری دستگاه‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی که می‌توانند به مدد پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بشتابند تا پایان سال‌جاری عملیات اجرایی تمامی۴۰۰ هزار واحد مسکونی این طرح آغاز شود؛ به این امید و تاکید برنامه‌ای که تا پایان سال ۱۳۹۹ این پروژه‌ها به‌ثمر برسد.

وزارت راه‌ وشهرسازی همچنین در این گزارش درخصوص اقدامات و تمهیدات این وزارتخانه درخصوص مستاجران نیز اعلام کرده است: لازم است برای ساماندهی بازار اجاره و پرهیز از بروز التهاب در این بازار همواره مالکان واحدهای مسکونی شرایط مستاجران را در نظر بگیرند و این رابطه به‌صورت دوطرفه باشد؛ کار مهمی که در این خصوص انجام شده است، تدوین طرح تخفیف مالیاتی برای مالکان و صاحبان واحدهایی است که این مهم را انجام می‌دهند و رعایت حال مستاجران را می‌کنند؛ این طرح در دولت تصویب شده و به مجلس فرستاده شده است تا اصلاحات موردنیاز روی آن صورت گیرد.

عناوین برگزیده