تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۶۱۳۵۲
وزیر نیرو خبر داد:

برای کاهش فلزات سنگین آب از فناوری نانو استفاده کردیم

می متالز - وزیر نیرو گفت: از فناوری نانو در راستای کاهش فلزات سنگین آب و کدورت‌های آب استفاده کردیم تا آب سالم در اختیار مردم قرار بگیرد.
برای کاهش فلزات سنگین آب از فناوری نانو استفاده کردیم

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان امروز در حاشیه افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از فناوری نانو می توان در همه عرصه های کشور به ویژه در بخش آب کشور استفاده کرد.

وی افزود: اکنون در مقیاس محدود در حال استفاده از محصولات نانویی ایرانی برای کاهش فلزات سنگین در منابع آب هستیم؛ بدین واسطه آب با کیفیت مناسب و مطمئن در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و از سوی دیگر برای از بین بردن کاهش نیترات نیز از این فناوری استفاده می شود.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور دسترسی خوبی به منابع آب شور آزاد دارد می توانیم استفاده از این فناوری را توسعه دهیم. همچنین از این فناوری برای کاهش کدورت آب نیز استفاده کنیم.

اردکانیان ادامه داد: ان‌شاءالله با حمایتی که از این عرصه خواهد شد و با توسعه ای که در ارتباط تجارت و این فناوری رخ خواهد داد، در آینده نزدیک بتوانیم به این نقطه برسیم که توجیه اقتصادی و اجتماعی بالاتری داشته باشیم و در مناطق خاصی از کشور با استفاده از این فناوری آب شرب مطمئن را در اختیار خانوارها قرار دهیم.

به گفته وی، فناوری نانو عرصه مهمی است، همه ما می دانیم این شاخه از علم و فناوری همانند دیگر شاخه ها بذری است که در بستر اخلاقیات رشد می کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: ما هر چقدر پایبندی به اخلاقیات و اخلاق حرفه ای را توسعه دهیم می توانیم از ثمرات رشد این فناوری ها بهره مند شویم.

عناوین برگزیده