تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۶۱۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد:

موقعیت بازار برای خرید سهام پرپتانسیل مناسب است

می متالز - مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، موقعیت فعلی بازار را برای ورود به سهام پرپتانسیل، مناسب ارزیابی کرد.
موقعیت بازار برای خرید سهام پرپتانسیل مناسب است

به گزارش می متالز، جوادعشقی نژاد، مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد،  در پیش بینی روند بازار در ۶ ماهه دوم سال گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد می توان گفت که بورس در فصل پاییز و زمستان در مجموع روندی مثبت خواهد داشت که این روند با تغییراتی نیز همراه خواهد بود.

وی با اشاره به رشد سهام برخی شرکت ها و گروه ها طی ماه های گذشته افزود: به نظر می رسد سهامی که بدون تحلیل های بنیادی و گزارش های آماری مثبت، رشدی فراتر از ارزش ذاتی داشتند، متوقف شود و  این توقف تأثیری نه چندان موثر در شاخص داشته باشند که به نظر کاملا منطقی به نظر می رسد .

عشقی نژاد شرایط فعلی بازار را برای اصلاح پورتفو و گرایش به سمت سهم هایی با پتانسیل رشد مناسب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از موهبت های بازار در شرایط کنونی، وجود سهام پر پتانسیل و ارزشمند در بازار است که می تواند در انتخاب های بعدی سرمایه گذاران جای گیرد. این در حالی است که این شرکت ها با وجود P/E کم نتوانسته اند در نیمه نخست سال رشدی متناسب با ارزش ذاتی خود داشته باشند.

سهام بنیادی حرکت بعدی شاخص را رقم خواهند زند

مدیر عامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، با بیان این که سهام بنیادی همچنان در وضعیت ایده آلی قرار دارند، یادآور شد: توجه مناسب و درخور سهامداران به این صنایع می تواند زمینه ساز روند مثبت ۶ ماهه دوم بازار سرمایه باشد. در این میان مساله مهم کنترل حجم ورود نقدینگی به بازار است که با برخی تغییرات در دستورالعمل ها در حال اجرا است.بنابراین «خروج از صنایع رشد یافته» و «تطبیق بازار با دستورالعمل های جدید» از مهمترین دلایل روزهای کاهشی بورس در شرایط فعلی است.

وی ورود سرمایه گذار جدید به بازار سرمایه را رونق ساز خواند و تصریح کرد: بی شک گرایش این سرمایه ها به صنایع بنیادی و پرپتانسیل به بازار می تواند باعث ایجاد رونق در بازار سرمایه و آغاز حرکت های جدید شاخص شود.بنابراین باید این سرمایه گذاران به خوبی هدایت شوند تا زمینه سودآوری را برای خود و دیگران در ادامه فعالیت بازار سرمایه فراهم آوردند.

تازه واردها جو بورس را هیجانی نکنند

عشقی نژاد در خصوص صنایع پیشرو بورسی در ۶ ماهه دوم سال نیز گفت: در ماه های باقی مانده از سال جاری بخشی از صنعت بانکداری و پتروشیمی می توانند صنایع مورد قبول سرمایه گذاران ریسک گریز باشد تا به بازه مورد انتظار خود برسند.

وی همچنین در توصیه به سهامداران تازه وارد تاکید کرد: توصیه من به این عزیزان این است که به شدت از حرکت های هیجانی پرهیز کنند و ترجیحا از مشاوران امین استفاده کنند.ضمن این که از هر گونه پیروی از سایت های تبلیغاتی و فعالیت های مبتنی بر سفته بازی در بازار سرمایه پرهیز کنند.بهتر است این افراد در ابتدا سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی را در اولویت قرار دهند و در مرحله بعد با سرمایه گذاری روی سهام بنیادی به فعالیت خود در بازار سرمایه بپردازند تا آسیب سرمایه گذاری هیجانی را متوجه سرمایه خود و دیگران نکنند.

عناوین برگزیده