تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۶۱۳۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بهادری:

اولویت طرح بازآفرینی شهری نسبت به طرح ملی مسکن؛ خانه‌های دو یا سه طبقه در بافت فرسوده ساخته شود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی باید یک بار برای همیشه تابوی مسکن سازی در بافت های فرسوده را بشکند تا در کشور به میزان کافی مسکن تولید شود.
اولویت طرح بازآفرینی شهری نسبت به طرح ملی مسکن؛ خانه‌های دو یا سه طبقه در بافت فرسوده ساخته شود

به گزارش می متالز، هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن، گفت: در شرایط کنونی برای تولید مسکن، زمین به میزان کافی در کشور وجود داشته اما در این میان، اراده لازم برای اجرای پروژه های تولید انبوه مسکن وجود ندارد.وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن نباید به دنبال اراضی جدید باشد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن نباید به دنبال اراضی جدید باشد، بلکه بهترین راه کار در شرایط کنونی، اجرای طرح بازآفرینی شهری و تولید مسکن در بافت های فرسوده است.

 

دولت می تواند با توافق و کمک مردم، اقدام به ساخت مساکن جدید در بافت فرسوده کند

وی گفت: بافت های فرسوده بخش گسترده ای از مناطق شهری به ویژه در حاشیه شهرها را اشغال کرده اند، از این رو دولت می تواند با توافق و کمک مردم، اقدام به ساخت مساکن جدید کند.

 

سرمایه گذاری دولت در بافت فرسوده، کارنامه برجسته و ماندگاری برای دولت محسوب خواهد شد

بهادری با اعلام اینکه سرمایه گذاری دولت در بافت فرسوده و مناطق حاشیه شهرها برای تولید مسکن، کارنامه برجسته و ماندگاری برای دولت محسوب خواهد شد، افزود: در بافت های فرسوده به میزان کافی زمین وجود دارد، از این رو نیاز نیست که دولت به دستگاه های اجرایی برای واگذاری اراضی فشار وارد کند.

 

وزیر راه باید تابوی مسکن سازی در بافت های فرسوده را بشکند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من وزیر راه و شهرسازی باید یک بار برای همیشه تابوی مسکن سازی در بافت های فرسوده را بشکند تا در کشور به میزان کافی مسکن تولید شود.

وی گفت: در نوسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازی به برج سازی و ساخت ساختمان های چندین طبقه نیست، بلکه می توان در این مناطق، خانه های یک طبقه را با کمک مردم به ساختمان های دو یا سه طبقه تبدیل کرد.

 

طرح بازآفرینی شهری نسبت به طرح ملی مسکن اولویت اجرایی دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری نسبت به طرح ملی مسکن اولویت اجرایی دارد، افزود: در شرایط کنونی طرح ملی مسکن به صورت خودکار به سمت تولید مسکن در شهرهای جدید هدایت شده است، اما به نظر می رسد که اصلاح بافت های فرسوده در شهرهای موجود اهمیت بسیاری دارد.

عناوین برگزیده