تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۶۱۴۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن رقم خورد؛

قیمت مس در سراشیبی

می متالز - قیمت مس در بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه سوم مهر ماه، بعد از یک روز افزایش قیمت مجددا روند کاهشی خود را از سر گرفت.
قیمت مس در سراشیبی

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز چهار‌شنبه سوم مهر ماه در معاملات بورس فلزات لندن با کاهش 42 دلاری، 0.7 درصد افت نسبت به روز سه‌شنبه دوم مهر ماه داشته و قیمت مس به پنج هزار و 719 دلار رسید؛ قیمت این فلز در روز چهار‌شنبه هفته جاری نسبت به چهارشنبه هفته گذشته با افت 0.5 درصدی همراه بوده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز چهارشنبه سوم مهر ماه، با افت 0.7 درصدی معادل 40 دلار، از پنج هزار و 790 دلار در روز سه‌شنبه به پنج هزار و 750 دلار رسیده است. به‌ طوری که قیمت سه ماهه این فلز در روز چهار‌شنبه، 0.5 درصد افت معادل 42 دلار را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 به وضوح قابل مشاهده است.

طبق این نمودار، موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن در روز چهار‌شنبه سوم مهر ماه، با کاهش سه هزار و 325 تنی نسبت به روز معاملاتی قبل همراه بوده و از 280 هزار و 150 تن به 276 هزار و 825 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز چهار‌شنبه سوم مهر ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد.

اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با افزایش سه دلار بر تنی نسبت به روز سه‌شنبه همراه بود و با این میزان افزایش به 32 دلار بر تن رسید.

عناوین برگزیده