تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۶۱۴۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت:

دشمن در طراحی تحریم‌ها فاصله طبقاتی را افزایش داده است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دشمن در طراحی تحریم ها واردات کالاهای لوکس به ایران را آزاد کرده است تا خزانه ای را پر و فاصله طبقاتی در جامعه را افزایش دهد.
دشمن در طراحی تحریم‌ها فاصله طبقاتی را افزایش داده است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی پیش از ظهر امروز شنبه در بیست و چهارمین آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: همیشه مشکلات بوده و نباید همه چیز را سیاه و سفید نگاه کنیم. سعی من بر این است که استنباط معقولی از مسائل داشته باشم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن 10 درصد صنعت کشور، قطب صنعت است، افزود: اگر امروز بتوانیم تصمیماتی بگیریم که برخی مشکلات صنعت اصفهان حل شود، کار بزرگی کرده ایم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اظهار کرد: امروز صادرات فولاد کشور ممنوع و تحریم شده است، اما صادرات سنگ آهن آزاد است، همچنین واردات خودرو آزاد، اما واردات قطعات خودرو تحریم است. دشمن در طراحی تحریم ها واردات کالاهای لوکس را به ایران آزاد کرده است تا خزانه ای را پر و فاصله طبقاتی در جامعه را افزایش دهد. 

 وی ادامه داد: همان طور که رزمندگان اصفهانی در جبهه ها پیروز می شدند، ملت ایران نیز امروز با ایستادگی پیروز شده است.

رحمانی با بیان اینکه چرا نباید صادرات فرش ماشینی جهشی باشد، تصریح کرد: می توانیم مشکلات را حل کنیم، چراکه موانع جزیی در صادرات داریم، همچنین امروز باید صادرات صنایع دستی کشور چند برابر می شد، چون دست هنرمند ما ارزش افزوده است. 

وی خاطرنشان کرد: سال قبل رشد گروه صنعت منهای 9 درصد بود، اما در سه ماهه نخست امسال این رشد به صفر رسید و در سه ماهه دوم امسال مثبت خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال برای حل مشکلات هفت محور داریم، گفت: یکی از این محورها، محور ساخت داخل است و امسال 400 میلیون دلار صادرات سنگ داشتیم که نشانه خوبی است، همچنین برای نخستین بار نمایشگاه ساخت داخل را برپا کردیم.

 وی با اشاره به ظرفیت خالی بسیاری از واحدهای تولیدی، تاکید کرد: این اتفاق خیلی بد است؛ به همین دلیل امسال صادرات پیشگام تولید در وزارت صنعت است. 

رحمانی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به رونق تولید داخلی، تصریح کرد: باید تولید ملی جدی گرفته شود، بنابراین باید به مقوله صادرات توجه کنیم، اما صادرات ما نباید مایحتاج ضروری مردم را شامل شود، به همین منظور صادرکنندگان باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: وقتی از صادرات سخن می گوییم، منظور ما صادرات باکیفیت است، چرا که صادرات بی‌کیفیت آبروی کشور را می برد، بنابراین اداره استاندارد باید جلوی صادرات بی کیفیت را بگیرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وظیفه داریم این مواد را به دست تولیدکنندگان برسانیم و اگر صد واحد تولیدی داریم، باید ساخت 200 واحد تولیدی را تقاضا دهیم. 

وی در خصوص مشکل صنعت خودرو، گفت: به دنبال آن هستیم که رابطه خودروساز را با قطعه ساز را اصلاح کنیم، به همین دلیل برنامه سامان دهی خودرو را در اولویت قرار داده ایم، همچنین اخیرا به مجمع اوراسیا پیوسته ایم و تشکل های صادراتی و اقتصادی در کشورهای مورد نظر تشکیل شده است.

عناوین برگزیده