تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۶۱۴۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن اتفاق افتاد:

روند نزولی قیمت آلومینیوم نسبت به هفته گذشته/ افت 14 دلاری قیمت آلومینیوم در یک روز

می متالز - قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه، نسبت به معاملات روز سه‌شنبه 14 دلار بر تن افت داشت و پیش‌بینی می‌شود این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.
روند نزولی قیمت آلومینیوم نسبت به هفته گذشته/ افت 14 دلاری قیمت آلومینیوم در یک روز

به گزارش می متالز، همان‌طور که در نمودار 1 مشاهده می‌شود، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن دیروز چهارشنبه سوم مهر ماه، نسبت به معاملات روز سه‌شنبه دوم مهر ماه، 14 دلار و 50 سنت معادل 0.8 درصد افت قیمت داشت؛ به گونه‌ای که از یک هزار و 750 دلار و 50 سنت به ازای هر تن به یک هزار و 736 دلار به ازای هر تن رسید. به این ترتیب، شاهد بیشترین افت روزانه قیمت آلومینیوم در طول 8 روز گذشته بوده‌ایم.

افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت آلومینیوم در روزهای اخیر بود، هرچند که افزایش ارزش دلار، نیز نقش تشدیدکننده روند نزولی قیمت آلومینیوم را در هفته اخیر ایفا کرد. البته با کاهش موجودی مخازن نفت توسط وزارت انرژی آمریکا، پیش‌بینی تغییر و تحولات آینده حوزه آلومینیوم سخت شده است.

قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه سوم مهر ماه، نسبت به هفته قبل (چهارشنبه 27 شهریور ماه) 0.8 درصد افت داشت، به گونه‌ای که هفته گذشته، آلومینیوم یک هزار و 750 دلار و 50 سنت به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد که دیروز به یک هزار و 736 دلار و 50 سنت به ازای هر تن کاهش یافت و به این ترتیب، شاهد افت 14 دلاری در یک هفته هستیم.

قیمت نفت خام برنت به‌ عنوان شاخص جهانی انرژی، از 62.6 دلار در روز سه‌شنبه به 62.4 دلار در روز چهارشنبه رسید؛ همچنین تغییری در قیمت گاز در روزهای اخیر مشاهده نمی‌شود.

علی‌رغم روند نزولی موجودی انبار آلومینیوم در ماه‌های اخیر، دیروز شاهد افزایش چشمگیر میزان موجودی آلومینیوم در انبارهایLME  بودیم؛ به گونه‌ای که موجودی انبار آلومینیوم از 899 هزار و 925 تن در روز سه‌شنبه به 907 هزار و 400 تن در روز چهارشنبه رسید.

 این روند نشان می‌دهد که عرضه بر تقاضا فزونی یافته و می‌تواند قیمت آلومینیوم را در روزهای آینده با کاهش بیشتر مواجه کند.

عناوین برگزیده