تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۶۱۴۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی عملکرد شرکت ملی مس:

فملی درآمد سال قبل را 6 ماهه کسب کرد

می متالز - بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در شهریور ماه 98 نشان می‌دهد که این شرکت توانست با کسب درآمد 10 هزار میلیارد تومانی طی 6 ماه ابتدای سال جاری، ضمن شکست رکورد فروش خود، به اندازه 12 ماه سال گذشته فروش داشته باشد.
فملی درآمد سال قبل را 6 ماهه کسب کرد

به گزارش می متالز، در این گزارش به بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره یک ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال 98 پرداخته است.

نمودار 1 میزان تولید و فروش محصولات مسی شرکت ملی صنایع مس را نشان می‌دهد. بر اساس این نمودار، این شرکت در گروه محصولات مسی در ماه مرداد، 108 هزار تن کنسانتره مس، 22 هزار تن کاتد تولید کرد.

میزان تولید کنسانتره مس 26.1 درصد نسبت به ماه گذشته و 0.4 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رشد داشت، همچنین میزان تولید کاتد 10.3 درصد رشد نسبت به مرداد ماه را به‌ ثبت رسانده است.

با این وجود، تولید کاتد در مقایسه با شهریور ماه سال 97، رشد 5.4 درصدی داشت. لازم به ذکر است که شرکت ملی صنایع مس در شهریور ماه تولید مفتول نداشته است.

نمودار 1 همچنین نشان می‌دهد که شرکت ملی صنایع مس ایران در شهریور ماه دو هزار و 821 تن کنسانتره مس فروخته و از این طریق 207 میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

 این شرکت با فروش 21 هزار تن کاتد مسی، 5.8 درصد افت نسبت به مرداد ماه و 199 درصد رشد نسبت به شهریور ماه سال گذشته داشته است.

شرکت ملی صنایع مس در شهریور ماه، 188 تن مفتول فروخت که به ترتیب 276 درصد رشد نسبت به مرداد ماه سال جاری و 92.6 درصد افت نسبت به شهریور ماه سال گذشته داشته است.

نمودار 2 عملکرد محصولات جانبی شرکت ملی صنایع مس که شامل کنسانتره طلا، نقره و مولیبدن می‌شود را بازگو می‌کند.

طبق این نمودار، در شهریور ماه سال 98 میزان تولید کنسانتره طلا و نقره 56 تن و کنسانتره مولیبدن 706 تن بوده است.

از این میزان تولید، 45 تن کنسانتره طلا و نقره و 573 تن کنسانتره مولیبدنیت به فروش رسیده است.

نمودار 3 میزان تولید و فروش اسید‌ سولفوریک شرکت ملی صنایع مس را برای ماه شهریور نشان می‌دهد، بر اساس این نمودار، میزان تولید اسید سولفوریک 10 هزار و 82 تن و میزان فروش این محصول 13 هزار و 92 تن بوده است، می‌توان دریافت که این شرکت سه هزار و 10 تن اسید سولفوریک را از موجودی انبار خود عرضه کرده است.

شرکت ملی صنایع مس ایران در شهریور ماه سال 98، یک هزار و 555 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه تیر 9 درصد افت و همچنین 282.1 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 97 داشته است.

عناوین برگزیده