تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۶۱۴۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر صمت اعلام کرد:

افزایش 18 درصدی تولید مس کشور در 6 ماه نخست امسال/ از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه معدن حمایت ویژه می کنیم/ توسعه معدنی کشور در اولویت کاری وزارت صمت است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح شرکت مس انجرد شهرستان اهر گفت: یکی از اولویت های وزارت صمت توجه ویژه به بخش معدن است.
افزایش 18 درصدی تولید مس کشور در 6 ماه نخست امسال/ از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه معدن حمایت ویژه می کنیم/ توسعه معدنی کشور در اولویت کاری وزارت صمت است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی افزود: از مرحله اکتشاف تا استخراج و مراحل فرآوری صنایع معدنی در طول برنامه های امسال گسترش پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مواد معدنی در حوزه فلزات مس بوده که فعالیت های خوبی هم اکنون در کشور در حال انجام است.

رحمانی اعلام کرد: در 6 ماه نخست امسال تولید محصولات نهایی مس ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: امروز واحد تولید کنسانتره مس که در اینجا شاهد افتتاح رسمی آن هستیم متعلق به بخش خصوصی است در همین راستا از تمامی فعالان توانمند دعوت می کنیم در حوزه معادن و صنایع معدنی ورود کنند و حتما مورد حمایت نیز خواهند بود.

وزیر صمت تاکید کرد: خوشبختانه یک انقلاب معدنی و یک نهضت ویژه در حوزه معدن در کشور راه افتاده است که می تواند ثمرات خوبی برای آینده کشور

رحمانی ادامه داد: هر منطقه از کشور یکی از انواع مواد معدنی را دارد و مواد معدنی این ناحیه مس است.

وی گفت: شرکت معدنی مس انجرد با ظرفیت ۳۰ هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد در کنار همین واحد واحد ذوب صد هزار تنی مس در حال احداث است که خروجی این دو واحد مصرف داخلی دارد.

وزیر صمت تصریح کرد: این واحد تا زمانی که بخش ذوب تکمیل نشده می تواند صادرات انجام دهد.

رحمانی خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از قطب های مس کشور آذربایجان شرقی است، برای سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل که رگه های مس در این سه استان وجود دارد برنامه اکتشاف داریم؛ کارخانه های ذوب و کنسانتره، شهرک صنعتی ویژه صنایع پایین دستی مس در حال احداث در این منطقه داریم.

وی افزود: انقلاب معدنی کشور آغاز شده و در همین راستا از حضور همه شرکت‌های خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه به جد استقبال و حمایت می کنیم.

رحمانی اعلام کرد: همچنین در قالب طرح فعال سازی معادن کوچک از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های حمایتی ویژه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت ملی مس ایران به صورت بلند مدت با شرکت های خصوصی سرمایه گذار در خصوص خرید تضمینی محصول نهایی به قیمت روز قرارداد منعقد می کند.

رحمانی اضافه کرد: سرمایه گذاری در صنایع مس این مناطق بازدهی بالایی دارد و منجر به توسعه زیرساخت ها و تامین امنیت منطقه خواهد شد.

عناوین برگزیده