تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۶۱۴۵۰

صنایع کرمانشاه هنوز از "قطار" بی‌بهره‌اند

می متالز - با افتتاح راه آهن کرمانشاه در آخرین روزهای سال 96 امیدی بین فعالین حوزه صنعت کرمانشاه شکل گرفت تا با ایجاد حمل و نقل ریلی تحولی در عرصه جابجایی تولیدات صنعتی استان رخ دهد.
صنایع کرمانشاه هنوز از "قطار" بی‌بهره‌اند

به گزارش می متالز، یکی از اهدافی که برای راه آهن کرمانشاه در نظر گرفته شده بود کمک به حمل و نقل ریلی تولیدات صنایع و واحدهای تولیدی استان بود، اما اکنون با گذشت حدود 1.5 سال از راه‌اندازی راه آهن غرب کشور، فعالین این بخش هنوز نمی‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

جهانبخش شکری رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه، با بیان اینکه صنایع استان هنوز از مزایای حمل و نقل ریلی بهره‌مند نشده اند، گفت: با راه‌اندازی قطار، این امید در دل صنایع ایجاد شد تا از این سیستم حمل و نقل برای جابجایی مواد اولیه و تولیدات خود استفاده کنند، اما هنوز این مهم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نیازمند چند بارانداز برای دسترسی صنایع است، ادامه داد: هنوز باراندازی برای استفاده و دسترسی صنایع به راه آهن ایجاد نشده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه به حداقل سه بارانداز برای دسترسی صنایع به راه آهن نیاز دارد، تاکیدکرد: ما در مسیر راه آهن صنایع بزرگی از پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد، صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی بیستون گرفته تا صنایع جاده ماهیدشت شامل صنایع سیمان، صنایع روغن و ... را داریم که باید از این مزیت راه آهن بهره‌مند شوند.

شکری یادآور شد: اگرچه در این شرایط اقتصادی کشور و کمبود اعتباراتی که داریم احداث این باراندازها کار آسانی نیست، اما تقاضا داریم مسئولین استان پیگیر موضوع باشند.

وی از تاثیر بسزای حمل و نقل ریلی در کاهش هزینه تمام شده بخش تولید یاد کرد و افزود: با کمک قطار حمل و نقل مواد اولیه و تولیدات صنایع با هزینه کمتری انجام خواهد شد و این امر به رقابت‌پذیری صنایع کمک می‌کند.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه، در صورتی که حمل بار از طریق راه آهن کرمانشاه میسر شود، دسترسی آسانتری هم به سایر نقاط کشور ایجاد خواهد شد و صنایع می‌توانند بازارهای خود را گسترش دهند.

شکری با اشاره به برنامه‌ای که برای ادامه راه آهن کرمانشاه تا مرز خسروی وجود دارد، عنوان کرد: با راه‌اندازی این بخش امکان صادرات آسانتر محصولات به بازار عراق نیز فراهم خواهد شد.

عناوین برگزیده