تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۶۱۴۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس کالا رخ داد؛

معامله 840 تنی شمش آلومینیوم ایرالکو در بورس

می متالز - سه‌شنبه دوم مهر ماه، سه هزار تن شمش خالص هزار پوندی شرکت آلومینیوم ایران در بورس کالا عرضه شد که تنها 840 تن تقاضا برای خرید آن وجود داشت.
معامله 840 تنی شمش آلومینیوم ایرالکو در بورس

به گزارش می متالز، همان‌طور که در نمودار 1 آمده است، شمش خالص هزار پوندی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) امروز سه‌شنبه دوم مهر ماه، در بورس به قیمت 212 هزار و 947 ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد که نسبت به آخرین معاملات (یکشنبه 31 شهریور ماه) تغییری در قیمت شمش آلومینیومی به وجود نیامد.

البته میانگین قیمت شمش در هفته جاری، نسبت به هفته گذشته، افت داشته است؛ به گونه‌ای که شرکت آلومینیوم ایران در هفته گذشته توانست شمش خالص خود را به قیمت 215 هزار و 72 ریال به ازای هر تن معامله کند، به این ترتیب، قیمت آلومینیوم در این هفته، دو هزار و 124 ریال به ازای هر تن نسبت به میانگین قیمت در هفته گذشته افت داشت.

علی‌رغم کاهش قیمت شمش هزارپوندی آلومینیوم در هفته جاری، شاهد افزایش تمایل مصرف‌کنندگان برای خرید این مواد اولیه در بازار نیستیم و در واقع واحدهای تولیدکننده محصولات آلومینیومی، همچنان منتظر ایجاد رونق در بازار هستند و این انتظار موجب شده است که تقاضایی برای خرید وجود نداشته باشد.

طبیعی است با کاهش یافتن قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی، شمش آلومینیومی نیز روند نزولی داشته باشد که البته با کاهش قیمت دلار (در بازار سنا) این روند، شتاب بیشتری یافته است، به گونه‌ای که میانگین نرخ ارز از 114 هزار و 59 ریال در هفته سوم شهریور ماه، به 112 هزار و 931 ریال در هفته گذشته رسید. 

همچنین میانگین قیمت آلومینیوم در بورس لندن یک هزار و 758 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن که میانگین قیمت آن، یک هزار 767 دلار به ازای هر تن بود، کاهش یک درصدی را شاهد بودیم.

همانطور که در نمودار 2 آمده است، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در روز سه‌شنبه دوم مهر ماه، سه هزار تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به روز یکشنبه 31 شهریور ماه، تغییری در میزان عرضه بوجود نیامده است.

در تالار اصلی، برای خرید این میزان عرضه، 620 تن تقاضا وجود داشت که به همین میزان نیز به فروش رسید. دو هزار 380 تن باقی‌مانده به تالار مچینگ انتقال یافت و 220 تن تقاضا در تالار مچینگ برای خرید این شمش آلومینیومی وجود داشت که به همین میزان معامله انجام گرفت.

گفتنی است، ارزش معامله امروز در تالار اصلی 132 میلیارد و 27 میلیون و 140 هزار ریال و ارزش معامله صورت گرفته در تالار مچینگ 46 میلیارد و 848 میلیون و 340 هزار ریال بود.

همچنین امروز، این شرکت 840 تن تقاضا برای شمش خالص داشت که در مقایسه با روز عرضه پیشین (یکشنبه 31 شهریور ماه) که میزان تقاضا دو هزار و 480 تن بود، 66 درصد کاهش تقاضا داشته‌ایم و در نهایت 840 تن شمش خالص در معاملات امروز فروخته شد که نسبت به عرضه پیشین یک هزار و 640 تن، کمتر بود.

عناوین برگزیده