تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۶۱۵۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آمار وزیر صنعت از افزایش تولید محصولات چند صنعت بورسی/ مهمترین برنامه‌ سال

می متالز - وزیر صنعت با اشاره به آمار افزایش تولید محصولات چند صنعت بورسی طی نیمه نخست سال گفت: توسعه بخش معدن یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است.
آمار وزیر صنعت از افزایش تولید محصولات چند صنعت بورسی/ مهمترین برنامه‌ سال

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در مراسم بهره‌ برداری شرکت مس انجرد اظهار داشت: طی 6 ماه نخست سال تمام شاخص‌ های تولیدی در بخش صنایع معدنی با رشد مواجه بود و در تولید محصول نهایی مس 18 درصد افزایش، فولاد 6.5 درصد که 3 درصد بیشتر از میانگین تولید جهانی این محصول است، محصولات فولادی 9.1 درصد و سیمان ببش از 6 درصد افزایش حاصل شده است.

وی افزود: خوشبختانه در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری نیز آمار افزایشی است و این نشان‌دهنده اقبال مردم به سرمایه‌گذاری و اقدام در خلاف جهت اهداف تحریم‌های اقتصادی است. سال جاری برنامه توسعه اکتشافات معدنی، استخراج و افزایش برداشت در این حوزه در دستور کار است.اقداماتی که در حوزه اکتشافات معدنی انجام شد از لحاظ حجم کاری با اقدامات سال های گذشته برابری می کند.

این مقام مسوول با اشاره به محورهای هفتگانه سیاست‌های اجرایی وزارت صنعت در سال ۹۸ گفت: توسعه بخش معدن یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است که تمامی اقدامات لازم این حوزه در قالب برنامه ای جامع پیگیری می شود. نهضت ساخت داخل نیز به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم است که خوشبختانه تاییدات و حمایت ویژه مقام معظم رهبری از این رویکرد موجب ایجاد انگیزه ای مضاعف برای مجموعه و شخص بنده شده است.

رحمانی با اشاره به برنامه های توسعه صنعت مس به ویژه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: فاز ۳ تولید کنسانتره مس سونگون و شهرک صنعتی مس به عنوان صنایع پایین دستی در شهرستان اهر در حال احداث و راه اندازی است. با توجه به ذخیره ۸۰ میلیون تنی معدن مس انجرد شهرستان اهر در فاز دوم که ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس وجود دارد، تاکید دارم هرچه سریعتر اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده