تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۶۱۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون ناشران بورس خبر داد:

درخواست سه شرکت فرابورسی برای انتقال به بورس/ تحلیلی از ۵ عرضه نیمه سال

می متالز - معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس ضمن اشاره به بررسی وضعیت عرضه اولیه شرکت ها در نیمه نخست سال از درخواست سه شرکت فرابورسی برای انتقال به بورس تهران خبر داد.
درخواست سه شرکت فرابورسی برای انتقال به بورس/ تحلیلی از ۵ عرضه نیمه سال

به گزارش می متالز، مجید نوروزی درخصوص بررسی وضعیت عرضه اولیه شرکت ها در نیمه نخست سال جاری  گفت: هیات پذیرش بررسی های خیلی دقیقی در رابطه با شرایط شرکت های مورد نظر طی دوره شش ماهه انجام داده و شرکت ها بدون هیچ گونه مسئله و حاشیه ای در بازار، روبرو و با رشد سهام مطلوبی پس از عرضه و اقبال بازار مواجه شده اند که امید می رود این روند تا پایان سال طی شود.

وی درخصوص برنامه شرکت بورس برای ادامه عرضه های اولیه و تعداد شرکت ها تا پایان سال هم توضیح داد: بورس تهران وعده داده بود هر ماه یک عرضه اولیه را به انجام برساند که بر این اساس باید تا پایان سال، عرضه اولیه 12 شرکت صورت پذیرد اما با گذشت 7 ماه از سال واگذاری سهام 5 شرکت انجام شده است. نکته ای که وجود دارد این است که در برخی مواقع، هماهنگی ها و تکمیل اطلاعات طبق پیش بینی ها پیش نمی رود به همین دلیل و با تاخیر ناخواسته  طی شهریور عرضه اولیه نداشتیم.

نوروزی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تعداد درخواست شرکت های فرابورسی برای انتقال به بورس تهران نیز گفت: به علت مساله افشای اطلاعات نمی توان اسامی را تا رسیدن به مرحله پایانی و انتشار اطلاعیه انتقال شرکت ها اعلام کرد اما تاکنون سه شرکت درخواست را برای ارتقا و انتقال از فرابورس به بورس ارائه کرده اند که اقدامات در حال بررسی و انجام است.

به گفته وی، انتظار می رود عملیات انتقال یکی از شرکت ها در آبان ماه و دو شرکت دیگر تا پایان سال صورت پذیرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده