تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۶۱۵۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت تمام عیار بورس با دومین جهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص + دلایل

می متالز - بازار سهام بعد از نزول هفته گذشته، امروز در نتیجه اثر چند عامل با برگشت تمام عیار به مدار صعودی روبرو و قادر به ثبت دومین جهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص شد.
بازگشت تمام عیار بورس با دومین جهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص + دلایل

به گزارش می متالز، بورس در اولین روز هفته جاری با برگشت تمام عیار سهام اکثر شرکت ها و متغیرهای مهم روبرو شد و بار دیگر ضمن زنده تر کردن امیدها به آینده، نشان داد در صورت مهیا بودن شرایط، حرف های زیادی برای گفتن و راه های تازه ایی برای رفتن دارد.

براساس این گزارش، نشانه های بهبود بازار در نیمه دوم معاملات چهارشنبه گذشته و با کاهش ریزش شاخص و جمع آوری سهام و افزایش تحرکات سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی حرفه ایی نمایان شده بود و از همان شروع معاملات امروز برای همگان تثبیت شد که روند نزولی هفته گذشته، کاملا" قطع و دوره جدیدی از سیر صعودی آغاز شده است.

به این ترتیب در حالی تنها 64 سهم از 315 سهم بورسی با کاهش قیمت روبرو شدند که در نتیجه رشد قیمت اکثر صنایع بزرگ از جمله گرو ه های پترو شیمیایی، فلزات اساسی و معدن و اثر 702 تا 303 واحدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، پالایشگاه تهران، تاپیکو و پارسان، شاخص با جهش 9010 واحدی، ضمن ثبت دومین افزایش بیش از 9 هزار واحدی در یک روز (بعد پرش 9367 واحدی اول مهر)، قادر به باز پس گیری چندکانال از دست رفته شد و در عدد 322 هزار و 59 واحدی جا خوش کرد.

همچنین، حجم معاملات امروز سهام شرکت های بورسی بالغ بر هزار و 918 میلیارد تومان شد و ارزش روز بازار سهام این بورس از هزار و 178 هزار میلیارد تومان عبور کرد. بیشترین حجم معاملات هم به دو بانک تجارت و صادرات و ریخته گری ایران با بیش از 484، 322 و 163 میلیون سهم تعلق گرفت .

به باور کارشناسان از جمله دلایل بهبود شرایط بازار سهام در امروز که احتمالا" در روزهای آینده با شیب کمتری ادامه خواهد داشت، در پیش رو بودن گزارش عملکرد شش ماهه شرکت ها و انتظار تحقق سود با درصدهای جالب، نتیجه مثبت مذاکرات آمریکا و چین  ارزنده بودن سهام شرکت های بنیادی و مناسب بودن بهای سهام، رکورد بازارهای رقیب مخصوصا" بازارهای ارز و مسکن، قرار گرفتن در دوره سه سال پایانی دولت (که طبق تجارت گذشته، زمینه مناسبی برای بهبود اوضاع بورس فراهم می کند) و... است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده