تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۶۱۶۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل چادرملو خبر داد:

آب شیرین خلیج فارس تا پایان سال به یزد می رسد/ واحد احیا مستقیم چادرملو به زودی افتتاح می شود

می متالز - محمود نوریان گفت: طی یک‌سال آینده آب شیرین از خلیج‌فارس به استان یزد و مجتمع صنعتی چادرملو برسد.
آب شیرین خلیج فارس تا پایان سال به یزد می رسد/ واحد احیا مستقیم چادرملو به زودی افتتاح می شود

به گزارش می متالز، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اعلام این خبر که به زودی واحد احیا مستقیم چادرملو با حضور رئیس جمهوری افتتاح و به بهره برداری می رسد، گفت: این واحد که سال گذشته به طور آزمایشی در مجتمع صنعتی اردکان آغاز شد و به سرعت به ظرفیت اسمی رسید به زودی به بهره برداری می رسد و دلیل تاخیر در افتتاح آن فشردگی برنامه های ریاست جمهوری می باشد.

نوریان در ادامه افزود: واحد مگامدول فولادی قادر است سالانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تنی آهن اسفنجی تولید کند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از خطوط و تاسیسات شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد، گفت: از آنجا که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره در جهت توسعه پایدار گام برداشته، مشارکت در این طرح نیز را از اهداف کلان و توسعه بخش شرکت و منطقه دانسته و با سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تلاش برای انتقال آب به استان یزد است. نصب آب شیرین کن در حال اتمام است و بخشی از پمپ‌های آبگیری از دریا در حال نصب است و به زودی آماده آبگیری می‌شود.

وی در پاسخ به تشریح روند پیشرفت فیزیکی این طرح در سیرجان و مس سرچشمه گفت: لوله گذاری‌ها تا مجتمع گل گهر سیرجان تقریباً به اتمام رسیده و امید داریم تا پایان امسال آب به گل گهر سیرجان برسد و از سیرجان نیز کار نصب خطوط برای انتقال آب به مجتمع مس سرچشمه و از آنجا به طور همزمان لوله‌گذاری به سمت استان یزد نیز در حال اجراست به طوری که بیش از ۱۵۰ کیلومتر از مسیر ۳۴۰ کیلومتری مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی چادرملو لوله‌گذاری شده است و ٥۰ کیلومتر لوله در حال نصب است و تا پایان سال کل لوله‌گذاری این قسمت تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی چادرملو تصریح کرد: طی یک‌سال آینده آب شیرین از خلیج‌فارس به استان یزد و مجتمع صنعتی چادرملو برسد.

نوریان گفت: هدف عمده طرح شیرین‌سازی و انتقال آب نمک زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج‌فارس به صـنایع جنـوب شرق کشور، تأمین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع‌های معدنی و صنعتی، گـل گهر، مس سـرچشمه و چادرملو در استان‌های کرمان و یزد است.

وی در پاسخ به نحوه اتصال مسیر این طرح به منطقه صنعتی اردکان گفت: مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس آغاز شده و بعد از تأمین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و در نهایت به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود. اجرای قطعه سوم طرح به طول ۳۴۰ کیلومتر از مجتمع مس سرچشمه تا صنایع فولادی در منطقه اردکان استان یزد همچنین انشعاب به صنایع معدنی چادرملو است.

عناوین برگزیده