تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۶۱۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونق تولید صنایع پایین دستی همسو با جهش سوم پتروشیمی

می متالز - با هدف تامین خوراک صنایع پایین دستی پتروشیمی و افزایش میزان تولید، شرکت‌های پتروشیمی از سوی وزارت نفت مکلف شدند چنانچه میزان تولید شرکت‌های پتروشیمی نیاز داخل را تامین نمی‌کنند، نسبت به واردات اقدام صورت گیرد و ارز مورد نیاز در از محل صادرات شرکت‌های پتروشیمی تامین می‌شود.
رونق تولید صنایع پایین دستی همسو با جهش سوم پتروشیمی

به گزارش می متالز، مرضیه طهماسبی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی ضمن بیان این مطلب از صدور مجوز‌های لازم در این خصوص خبر داد و اعلام کرد تمامی حمایت‌های لازم از سوی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همسو با کاهش خام فروشی و تولید محصول نهایی صورت گیرد. 

به گفته وی اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی اتحادیه‌های تأمین نیاز و انجمن‌های تخصصی مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی عاملی در جهت حفظ آرامش بازار است.

 

صنایع پایین دستی پتروشیمی موثر بر رونق اقتصاد

همچنین عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران نیز نقش صنایع پایین دستی پتروشیمی را بسیار موثر در رونق اقتصاد و تولید کشور عنوان کرد و توسعه و تقویت این بخش را مستلزم برنامه ریزی و سرمایه گذاری دانست.

 

جهش سوم پتروشیمی در راه است

محمد امیرزاده، پتروشیمی را صنعتی در مسیر توسعه و پیشرفت دانست و از جهش سوم این صنعت خبر داد.
وی عنوان کرد تا پایان سال ۱۴۰۴ جهش سوم در مقدار تولید محصولات پتروشیمی ایجاد شده و میزان ظرفیت نیز به صورت سالانه افزایش خواهد یافت. 

عضو اتاق بازرگانی تهران همسویی جهش سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولیدات صنایع پایین دستی را راهی در جهت ایجاد اشتغال فراوان و ارزش افزوده در کشور عنوان کرد و سهم بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی را در این امر مهم دانست.

وی در پایان پتروشیمی را خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و نقش این صنعت را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات محصولات به چرخه اقتصادی کشور بسیار مهم قلمداد کرد.

عناوین برگزیده