تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۶۱۶۴۳

حضور پررنگ آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو

می‌متالز - آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی این سازمان در دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو که از 18 مهرماه در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده، حضوری فعال دارد و جمعی از مدیران، معاونان، کارشناسان و متخصصان آزمایشگاه‌های تهران، مرکز پژوهش‌های کاربردی و مشهد ضمن حضور در غرفه این سازمان پاسخگوی نیاز مخاطبان و علاقه‌مندان این عرصه هستند.
حضور پررنگ آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو

به گزارش می‌متالز، در همین زمینه همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو دوره تئوری ورود نمونه مایع در طیف‌سنجی پلاسمای جفت شده القایی(ICP) با سرفصل‌های ملاحظات عمومی در ورود نمونه، روش‌های مرسوم در تولید آثروسل و محدودیت‌های مهپاش Pneumatic، پیشرفت در تولید آثروسل پیوسته و دستگاهوری جدید، مهپاش‌های میکرو هم مرکز، مشعل یکپارچه/تزریق مستقیم، اولتراسونیک توسط خانم اعظم کاوسی کارشناس دستگاه‌های آزمایشگاهی ICP برای علاقه‌مندان برگزار شد.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای به منظور انجام خدمات همکاری و خرید و فروش خدمات میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد به امضا رسید. این تفاهم‌نامه که به امضای آقای ایمان پورزرگر قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد و دکتر جعفر عمرانی مدیرکل آمور آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور رسید، ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه متالوژی و مقاومت مصالح طبق استاندارد ISo17020توسط شرکت آزمونه فولاد، ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه شیمی، ژئوشیمی و کانی‌شناسی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و انجام مقایسات بین آزمایشگاهی در دستور کار دارد.

نگاهی به تاریخچه آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از قدیمی‌ترین آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی در کشور است. این مجموعه با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص و مجرب و استفاده از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی به‌عنوان یکی از مراکز مهم در آنالیز نمونه‌های معدنی، زمین‌شناسی، زیست محیطی، آلی، دریایی، نانو، پزشکی‌و... شناخته می‌شود. این مجموعه آزمایشگاهی در تهران و کرج (مرکز پژوهش‌های کاربردی) و سایر مراکز (مشهد، کرمان، تبریز، زاهدان، شیراز و اهواز) از بخش‌های تخصصیXRD, XRF, Atomic Fluorescence, ICP – OES, ICP – MS, LA – ICP – MS, AAS, polarography, IC, SEM, C-S Analyzer, HPLC, GC, GC – Mass, FT-IR, Raman, Flame Photometer, Spectrophotometer,  آزمایشگاه شیمی تر، فلزات گرانبها، مطالعه کانی‌های سنگین، مطالعه مقاطع صیقلی، رسوب‌شناسی، گوهر‌شناسی و گوهرتراشی تشکیل شده است.

عناوین برگزیده