تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۶۱۶۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کمالی پور:

اجرای طرح کاداستر در بودجه ۹۹ مورد بی مهری قرار نگیرد

می متالز - نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در آستانه تصویب بودجه سال ۹۹ سازمان برنامه بودجه و مجلس باید دقت داشته باشند که از درآمد‌های طرح کاداستر کاسته نشود تا در فرصت باقی مانده به نتیجه مثبتی برسیم.
اجرای طرح کاداستر در بودجه ۹۹ مورد بی مهری قرار نگیرد

به گزارش می متالز، یحیی کمالی‌پور، درباره دلایل عدم اجرای کامل طرح کاداستر، گفت: کاداستر یکی از طرح های زیر بنایی بود و مهلت ۵ ساله‌ای برای اجرای طرح آن تعیین شده بود، در قانونی که ابتدا تصوبب شده بود مقرر شد، کلیه درآمد‌های حاصل از این طرح برای اجرای کامل و صحیح در اختیار خودش قرار بگیرد.

 

طرح کاداستر به دلیل کمبود اعتبار به طور کامل اجرا نشد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح کاداستر به دلیل کمبود اعتبار به طور کامل اجرا نشد، ادامه داد: متاسفانه در طول اجرای این طرح از منابع بخش‌های مختلف کم کردند به نحوی که به مرور زمان این طرح خود به خود کم رنگ و کم اثر شد و در مدت زمان تعیین شده به صورت کامل اجرایی نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از پرونده‌های دادگستری، اختلافات ملکی و گرفتاری‌ها ناشی از اختلافات اشخاص با اشخاص و اشخاص با دولت، ناشی از عدم اجرای طرح کاداستر، است،تصریح کرد: بی تردید ارگ این طرح به صورت کامل اجرایی می‌شد، درصد عظیمی از مشکلات و گرفتاری‌های ما حل می‌شد، اما متاسفانه این مهم اتفاق نیفتاد .

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه تصویب بودجه 99 کشور هستیم، باید سارمان برنامه بودجه و مجلس دقت لازم را داشته باشند و از درآمدهای حاصل طرح کاداستر کم نکنند تا در این فرصت باقی مانده بتوانیم به نتیجه مثبتی برسیم.

عناوین برگزیده