تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۶۱۶۹۰
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی:

قیمت گذاری خوراک پالایشگاه‌ها به نرخ شهریور برگشت

می متالز - سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: در پی انتقادات به شرکت ملی نفت درباره نوع قیمت گذاری خوراک پالایشگاه ها، نرخ خوراک به قیمت شهریور سال جاری بازگشته است.
قیمت گذاری خوراک پالایشگاه‌ها به نرخ شهریور برگشت

به گزارش می متالز، حمید حسینی با بیان اینکه در پی انتقادات مطرح شده نسبت به شرکت ملی نفت درباره نوع قیمت گذاری خوراک پالایشگاه ها، اکنون نرخ خوراک به قیمت شهریور سال جاری بازگشته به مهر گفت: دیوز به دلیل انتشار خبر اصابت موشک به نفتکش ایرانی، قیمت نفت افزایش یافت. همین افزایش قیمت موجبات نگرانی افزایش مجدد قیمت خوراک پالایشگاه ها را فراهم کرده است.

وی افزود: انتظار از شرکت ملی نفت این بود که خوراک پالایشگاه را با نرخ تخفیف‌دار در اختیار پالایشگاه ها قرار دهد.بنزین و گازوییل در بورس انرژی بطور میانگین در هر تن ١٠٠ دلار زیر قیمت های جهانی فروخته می شود چرا که این منطقه کشش قیمت هایی طبق نرخ های بین المللی را ندارد.

این فعال حوزه فرآورده های نفتی با بیان اینکه شرکت ملی نفت در پایان دوره مالی پالایشگاه ها قیمت خوراک را اعلام می کرد، ادامه داد: نرخ خوراک پالایشگاهی داخلی معادل نرخی که با تخفیف به مشتریان در مقاصد مختلف خارجی تخصیص داده می شود، محاسبه نمی‌شود. چنین رویه‌ای موجب می‌شود تا حضور پالایشگرهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی بسیار سخت شده و حتی در برخی موارد بازارهای صادراتی در آستانه از دست رفتن قرار بگیرند.

حسینی نرخ فوب خلیج فارس را رقمی گنگ دانست و گفت: قیمت گذاری خوراک باید به نحوی باشد که امکان رقابت با رقبای خارجی را داشته باشیم. چنانچه این شرکت نفت صادراتی را با تخفیف روانه مقاصد صادراتی می کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده