تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۶۱۶۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل خبر داد:

برنامه شرکت سرمایه گذاری برای خروج از بنگاهداری و عرضه اولیه سهام ۴ شرکت

می متالز - مدیرعامل سرمایه‌گذاری پتروشیمی از برنامه کاهش درصد سهامداری در برخی شرکت ها تا سطح ۵۰ درصد به‌ علاوه یک سهم و عرضه اولیه ۴ شرکت تابعه در بورس خبر داد.
برنامه شرکت سرمایه گذاری برای خروج از بنگاهداری و عرضه اولیه سهام ۴ شرکت

به گزارش می متالز، علی علامه‌راد درباره برنامه سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی برای بهینه‌سازی پرتفوی گفت: در راستای سیاست‌های کلی مدنظر دولت و رئیس‌جمهور برای شستا در مرحله اول میزان سهام "وپترو" در برخی شرکت‌ها را تا سطح ۵۰ درصد به‌علاوه یک سهم کاهش می دهیم. این کاهش بصورت تدریجی ادامه خواهد یافت تا زمانی شرکت بصورت کامل از بنگاهداری خارج و صرفا سهامدار باشد.

وی افزود: مازاد منابع بدست آمده از این محل نیز بصورت سهامداری در سایر بخش‌های صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری خواهد شد. برنامه دیگر در این حوزه عرضه اولیه سهام چهار شرکت تابعه است که ابتدا سهام شرکت‌های شیمی بافت و فیرمکو و در مرحله بعد نگهداشت‌کاران و فرآورد قشم در بورس عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین به‌ زودی پروژه راه‌اندازی مجدد واحد اسید سیتریک آغاز خواهد شد. این واحد جزو مجموعه‌های های‌تک محسوب می‌‌شود که با راه‌اندازی مجدد آن علاوه‌ بر مزیت‌های اقتصادی برای سهامداران، شاهد اثر مثبت بر موضوع سلامت و از میان رفتن یکی از عوامل ابتلا به بیماری سرطان در جامعه خواهیم بود.

علامه راد درخصوص میزان سودآوری این شرکت در سه ماه نخست سال گفت: "وپترو" در سه ماه نخست سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان زیان داشت که این مبلغ در سه ماه نخست سال جاری به ۱۱.۷ میلیارد تومان سود تبدیل شده است. این میزان از افزایش درآمد ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش در جهت مدیریت هزینه‌های عمومی و اداری است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده