تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۶۱۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد خبر داد:

فروش سهام ۱۵ شرکت با صندوق‌های بورسی/ نقش بانک ملت در برنامه های مالی

می متالز - وزیر اقتصاد از واگذاری بخشی از سهام ۱۵ شرکت از طریق صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس خبر داد و گفت: بانک ملت از بانک‌های پیشتاز در پذیرش ریسک بوده و می‌تواند بستر اجرای سیاست‌های پولی و مالی را فراهم کند.
فروش سهام ۱۵ شرکت با صندوق‌های بورسی/ نقش بانک ملت در برنامه های مالی

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات به وجود آمده در واگذاری‌های اخیر به ویژه شرکت هپکو باعث نمی‌شود این وزارت‌خانه در واگذاری ۱۵ شرکت تجدید نظر کند  گفت: قرار است در مورد روش‌های واگذاری و تعیین قیمت، تغییر اساسی داده شود که که در آینده چگونگی این امر اعلام خواهید شد.

وی افزود: هفته گذشته، جلسه هیات واگذاری با جمع بندی مناسبی درباره تغییرات واگذاری‌ها همراه بود و بخشی از سهام ۱۵ شرکت از طریق صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس (ETF) و در قالب روش‌های جدید و در ۲ یا ۳ مرحله واگذار خواهند شد تا همه مردم قادر به خرید باشند.

براساس این گزارش، همچنین این مقام مسوول در بازدید از توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات بانک ملت گفت: ارزیابی بانک‌های دولتی توسط وزارت اقتصاد با توجه به سه شاخص تحقق بانکداری دیجیتال، حاکمیت شرکتی و واگذاری اموال و دارایی‌ها صورت می‌گیرد و خدمات سنتی با استفاده از فناوری اطلاعات، بانکداری نوین محسوب نمی‌شود و باید هم ابزارها و تجهیزات بروز باشد و هم خدمات نو و به‌روز به مشتریان ارائه شود.

دژپسند افزود: بانک ملت به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشتاز در پذیرش ریسک و خصوصی شده با استمرار و افزایش تلاش‌های علمی و پژوهشی و فعالیت‌ های نوآورانه، می‌تواند بستری مناسب برای اجرای کارآمد سیاست‌های پولی و مالی را فراهم سازد. یک بانک زمانی در مسیر بلوغ است که هم ابزارهای آن بروز باشد و هم خدمات نو و به‌روز به مشتریان ارائه دهد.

وی ادامه داد: بانکداری هوشمند، بسیار فراتر از بانکداری دیجیتال است و فقط ابزارها و فناوری نیست که در آن تغییر می‌کند بلکه سرویس‌ها و خدمات به مشتریان و میزان رابطه انسان با سیستم بانک نیز تحول پیدا می‌کند.

دژپسندگفت: در بانکداری هوشمند، بانک در منزل و محل کار مشتری حضور دارد اما نه به این سبب که قبض آب و برق را از طریق نرم‌افزار می‌پردازد بلکه به این سبب که می‌تواند هر روز هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز از خدمات و مشاوره بانک در زمینه شروع کسب و کار، فعالیت در بورس و بازارهای مالی مختلف و سایر فعالیت‌های مربوط خدمات و مشاوره بگیرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده