تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۶۱۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رشد ۴۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس

برگ سبزی دیگر از دفتر بورس

می متالز - شاخص کل بورس تهران در معاملات دومین روز هفته با جهش ۴۱۳۰ واحدی به کانال ۳۲۶ هزار و ۱۹۰ واحدی صعود کرد.
برگ سبزی دیگر از دفتر بورس

به گزارش می متالز، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۱۱۱۰ واحدی رقم ۸۷ هزار و ۶۷۰ واحدی را به نمایش گذاشت.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما در مسیر برعکس شاخص کل با کاهش مواجه شدند که دلیل آن اصلاح قیمتی و نزدیک شدن قیمت سهام شرکت های کوچک به ارزش ذاتی آنهاست، بر این اساس، شاخص قیمت هم وزن با کاهش ۴۵۸ واحدی رقم ۹۲ هزار و ۶۰۲ واحدی را نشان داد و شاخص قیمت هم وزن نیز با کاهش ۳۰۶ واحدی رقم ۶۱ هزار و ۹۸۸ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور در معاملات امروز با رشد ۲۹۰۵ واحدی به ارتفاع ۳۷۴ هزار و ۴۵۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول با رشد ۲۹۸۸ واحدی رقم ۲۳۵ هزار و ۷۰۹ واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص بازار دوم نیز با جهش ۸۴۶۲ واحدی به کانال ۶۶۹ هزار و ۴۱۶ واحدی صعود کرد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۷۶۴.۹ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۰۰ هزار و ۸۷۲ نوبت معاملاتی بود.

در فرابورس نیز آیفکس در حالی با رشد ۶ واحدی رقم ۴۱۶۱ واحدی را به نمایش گذاشت که ارزش معاملات از ۹۹۴.۶ میلیارد تومان فراتر رفت و در هفتمین عرضه اولیه امسال فرابورس به هر کد بورسی ۶۵ برگه سهم (دتوزیع) تعلق گرفت.

در معاملات امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با ۶۹۷ واحد، ملی صنایع مس ایران(فملی) با ۴۱۱ واحد، پتروشیمی پارس(پارس) با ۳۸۵ واحد، پالایش نفت تهران(شتران) با ۳۳۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان)با ۳۳۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۳۱۵ واحد و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با ۲۶۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند، در مقابل ایران خودرو(خودرو) با ۸۶ واحد، گروه مپنا(رمپنا) با ۸۳ واحد و بانک پارسیان(وپارس) با ۶۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

عرضه و تقاضا 

در معاملات امروز نماد شرکت های تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند)، پتروشیمی شیراز (شیراز) و لبنیات‌ پاک (غپاک) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه بودند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت)، سرمایه‌گذاری توکا فولاد (وتوکا)، افست‌ (چافست)،  سرمایه‌ گذاری البرز(والبر)، پارس‌ مینو (غپینو)، البرزدارو (دالبر) و سیمان‌ داراب‌ (ساراب) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

رفت و آمدها

نماد معاملاتی شرکت صنایع کاغذسازی کاوه(چکاوه)با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، نوش مازندران(غنوش)با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی؛ ریخته گری تراکتورسازی ایران(ختراک) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس۱) و پتروشیمی مبین (مبین۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت های سیمان فارس نو(سفانوح)، کارخانجات سیمان صوفیان(سصوفیح)با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند و نماد شرکت های پالایش نفت تبریز (شبریز۱)، شیشه‌ و گاز (کگاز۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند.

عناوین برگزیده