تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۶۱۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سعید زرندی معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت:

باید در صنعت فولاد روی ارتقای ارزش افزوده از طریق نوآوری تمرکز کنیم

می متالز - باید روی ارتقای ارزش افزوده از طریق نوآوری تمرکز کنیم. راهبرد وزارت صمت این است که باید در حوزه نیمه عالی کار کنیم و نوآوری داشته باشیم.
باید در صنعت فولاد روی ارتقای ارزش افزوده از طریق نوآوری تمرکز کنیم

به گزارش می متالز، سعید زرندی معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ششمین کنفرانس استیل پرایس با تاکید بر اینکه در آستانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم، گفت: از آن جا که در آستانه انقلاب چهارم صنعتی هستیم، صنایع ما باید متحول شوند و بر این اساس برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت این است که با تمام توان به سمت نوآوری حرکت کند.

زرندی در ادامه افزود: بر اساس ارزیابی در کشور صنایعی که همیشه صاحب نقش بودند مشخص هستند و ۹ صنعت بیشتر نیستند. عمده آن خانواده پایین دست پتروشیمی هستند که توان در صادرات و سهم در ارزش افزوده دارند و فلزات اساسی، در این ۹ صنعت صاحب توانی هستیم که  هم در عرصه بین المللی به ما نگاه می‌کنند هم توان داخلی. 

وی با تاکید بر دستیابی به نوآوری در صنعت فولاد، گفت: باید روی ارتقای ارزش افزوده از طریق نوآوری تمرکز کنیم. راهبرد وزارت صمت این است که باید در حوزه نیمه عالی کار کنیم و نوآوری داشته باشیم.

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت رویکرد وزارت صمت را ارتقای ارزش افزود از طریق نوآوری دانست و تصریح کرد: باید در صنایع به ویژه فولاد این تغییر رویکرد را داشته باشیم‌.

زرندی در ادامه گفت: سال ۹۸ با مدنظر قرار دادن رونق تولید، یکی از محورهای اصلی برنامه های معاونت طرح و برنامه ریزی را به تغییر رویکرد از فضای مونتاژ کاری به نوآوری و استفاده از شرکت های دانش بنیان معطوف کردیم.

وی با اشاره به اهمیت کالای تولید داخل و با ارزش افزود، گفت: ما در بسیاری از حوزه ها به سمت مثبت حرکت کردیم و از لحاظ کمی رشد زیادی داشتیم اما متناسب با این رشد در رنکینگ‌های بین‌المللی بالا نرفتیم چون نتوانستیم به سمت کالای با ارزش افزوده حرکت کنیم.

عناوین برگزیده