تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۶۱۷۱۵
سرویس خبر : زمین شناسی
غریب پور در کنفرانس استیل پرایس گفت:

تولید لوله های بدون درز در فولاد مبارکه ارزشمند است/ نباید فولاد مبارکه کمبود مواد اولیه داشته باشد

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو: نمی‌شود که فولاد مبارکه یا ذوب‌آهن کمبود سنگ‌آهن داشته باشند؟ ما در ایمیدرو کمیته سنگ‌آهن تشکیل داده‌ایم.
تولید لوله های بدون درز در فولاد مبارکه ارزشمند است/ نباید فولاد مبارکه کمبود مواد اولیه داشته باشد

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ششمین کنفرانس و نمایشگاه استیل پرایس گفت: ۴۰۰هزار کیلومتر پهنه معدنی در کشور در حال‌حاضر در حال اکتشاف است.

وی در ادامه افزود: در ۳۰ استان کشور، ۱۰۱ پهنه اکتشافی معدنی، تعریف کرده‌ایم.

غریب پور با اشاره به پهنه اکتشافی که در اختیار ایمیدرو می باشد، گفت: ۶۵ درصد ظرفیت اکتشافی کشور در اختیار ایمیدرو است و سیاست ایمیدرو، دخیل کردن بخش‌خصوصی است.

وی ادامه داد: در سنگان سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی برای احداث جاده تربت حیدریه - سنگان را داشتیم و برای احداث زیربناها از کمک بخش خصوصی بهره می‌بریم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امسال حدود ۱۱ میلیون تن صادرات خواهیم داشت و باید ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن دیگر مصرف داخلی شود.

غریب پور تصریح کرد: نیاز به تحریک تقاضا داریم، همزمان با آن خلق ارزش و انجام کارهای علمی در صنعت فولاد انجام شود.

وی چالش مهم زنجیره فولاد را اکتشاف و فرآوری دانست و گفت: امروز فولاد کشور نیاز فوری به اکتشاف، استخراج و فرآوری دارد که خوشبختانه ایمیدرو در هر سه مورد برنامه های مفصلی دارد.

غریب پور با تقدیر از روند رشد و افزایش تولید و عرضه فولاد مبارکه، افزود: فولاد مبارکه برای لوله های بدون درز ارزش خلق کرده و نیاز ۳۰۰ هزار تنی را برطرف کرده است.

وی در ادامه گفت: ذوب آهن در صنعت ریل ارزش ایجاد کرده است و خبرهای خوشی برای ذوب آهن داریم.

غریب پور با گلایه از کمبود مواد اولیه و عدم تعامل معدنکاران با زنجیره صنعت فولاد، گفت: نمی‌شود که فولادمبارکه یا ذوب‌آهن کمبود سنگ‌آهن داشته باشند؟ ما در ایمیدرو کمیته سنگ‌آهن تشکیل داده‌ایم.

عناوین برگزیده