تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۶۱۷۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بر اساس نظرسنجی کیتکونیوز؛

فلز زرد نوسانی می شود

می متالز - تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.
فلز زرد نوسانی می شود

به گزارش می متالز، اکثر تحلیلگران وال استریت در نظرسنجی این هفته پیش بینی کردند که قیمت طلا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت.این در شرایطی است که سرمایه گذاران مین استریت همچنان بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آتی روندی صعودی خواهد داشت.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اصلاح قیمت طلا بهترین فرصت برای خرید مجدد خواهد بود چرا که نگرانی ها و نااطمینانی های اقتصادی و سیاسی زیادی در عرصه جهانی وجود دارد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی و سهام داشته باشد و این مساله عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

در نظرسنجی این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که ۵ نفر معادل ۲۹ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. ۸ نفر معادل ۴۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۴ نفر دیگر ۲۴ درصد نیز گفته اند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۹۵۴ نفر شرکت کردند که ۵۶۶ نفر معادل ۵۹ درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۲۲۱ نفر معادل ۲۳ درصد به کاهش قیمت رای دادند و ۱۶۷ نفر معادل ۱۸ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نمی کند.

در حالی که قیمت طلا هفته جاری را کمتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس به پایان برده است، احتمال دستیابی آمریکا و چین به توافق تجاری و تحولات مربوط به برگزیت می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

تحلیلگران موسسه SIA Wealth Management بر این باورند که فشار فروش موجب خواهد شد تا قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود و این احتمال وجود دارد که قیمت هر اونس طلا تا ۱۴۶۵ دلار کاهش یابد. در این صورت سطح حمایتی مهم برای طلا ۱۴۵۰ دلار خواهد بود.

چارلی ندوس تحلیلگر برجسته موسسه LaSalle Futures Group گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش روبرو خواهد شد. به نظر می رسد هرگونه کاهش و اصلاح قیمت طلا ، بهترین فرصت برای ورود سرمایه گذاران خواهد بود.

از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند که نااطمینانی و نگرانی در عرصه اقتصادی و سیاسی موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت. وی گفت: به نظر من امیدواری ها درباره توافق تجاری چین و آمریکا و توافق بر سر برگزیت موجب کاهش قیمت طلا شده و این بهترین فرصت برای خرید است.

وی افزود: به نظر من فارغ از اینکه آمریکا و چین به توافق برسند یا بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت توافق کنند، دلایل کافی برای خرید طلا وجود دارد.

عناوین برگزیده