تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۶۱۷۷۱
سرویس خبر : انرژی

همکاری ایران و هلند در زمینه آب و آبفا

می متالز - مشاور امور بین‌الملل وزیر نیرو در نشست با سفیر هلند در تهران، از همکاری‌های دو کشور در زمینه آب و آبفا و همچنین برق و انرژی استقبال کرد. محمدعلی فرحناکیان در دیدار با ژاک ورنر سفیر هلند در تهران، به سابقه خوب همکاری‌های دو طرف و کمیته مشترک همکاری‌ها با طرف‌ هلندی اشاره کرد و افزود: روابط ایران با هلند در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در سطح خوبی قرار دارد.
همکاری ایران و هلند در زمینه آب و آبفا

به گزارش می متالز، وی با اشاره به ریاست وزارت نیرو در چند کمیسیون مشترک با کشورهای منطقه گفت: این موضوع زمینه مناسبی فراهم کرده تا با یکدیگر در کشورهای ثالث نیز همکاری داشته باشیم.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل، دراین نشست از سفیر هلند برای حضور در نمایشگاه آتی برق نیز دعوت به‌عمل آورد. در ادامه، ژاک ورنر سفیر هلند در تهران نیز بر علاقه‌مندی طرف‌های هلندی برای همکاری در حوزه آب با ایران به‌ویژه مدیریت سیلاب تاکید کرد. وی به موضوع NEXUS در زمینه آب، غذا و انرژی و فرصت‌های مناسب در این زمینه اشاره کرد و خواستار همکاری طرفین در این حوزه شد. سفیر هلند در تهران همچنین بر علاقه‌مندی طرف هلندی برای همکاری با ایران در چارچوب گفتمان ابتکار تغییر اقلیم تاکید کرد. ژاک ورنر با اشاره به تصمیم دولت هلند برای ایجاد یک شبکه اقتصاد چرخشی تا سال ۲۰۵۰، این موضوع را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری بین طرفین عنوان کرد. وی افزود: اقتصاد چرخشی، شرکت‌های طراح ماشین‌آلات را موظف می‌کند تا در زمینه مواد به‌کار رفته برای استفاده دوم از آن، هدف داشته باشند.

عناوین برگزیده