تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۶۱۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛

نخستین واحد صنعتی تولید عایق‌های نانو پلیمر شمال شرق کشور در شهرک صنعتی اسفراین آغاز به کار کرد

می متالز - نخستین واحد صنعتی تولید عایق‌های نانو پلیمر شمال شرق کشور با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرک صنعتی اسفراین به بهره‌برداری رسید.
نخستین واحد صنعتی تولید عایق‌های نانو پلیمر شمال شرق کشور در شهرک صنعتی اسفراین آغاز به کار کرد

به گزارش می متالز، برای راه‌اندازی شرکت کالیمورا که تنها تولید کننده عایق‌های نانو پلیمری و سه‌گانه رطوبتی، صوتی و حرارتی در شمال شرق کشور است، 7 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

بیش از ۸۰ درصد مواد اصلی تولید این محصول در داخل تولید می‌شود که ظرفیت تولید روزانه آن چهار تن عایق‌های نانو است.

آب بندی انواع سازه‌های بتنی و ساختمانی و سازگاری با محیط زیست از مزایای این نانو محصول است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در جریان حضور در شهرک صنعتی اسفراین، از سه واحد صنعتی "فولاد آلیاژی کیمیای صبا"، "گلچین فوم" و "ساقه طلایی (تولید لوله‌های پلیمری)" نیز بازدید کرد.

 

۲۸۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی کشور برطرف شد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۳۰ نیاز فنآورانه در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور شناسایی شده که تا کنون ۲۸۰ مورد از این نیازها با حمایت این سازمان برطرف شده است.

‌اصغر مصاحب همچنین بر حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از واحدهای فنآور صنعتی برای تبدیل به شرکت دانش ‌بنیان تأکید کرد و گفت: در این زمینه ۹۰۰ واحد شناسایی شده‌اند که تا کنون به ۵۳۰ واحد از طریق ارائه مشاوره برای تبدیل به شرکت دانش بنیان کمک شده است.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی چندین برنامه حمایتی برای ارتقاء واحدهای فنآور صنعتی به واحد دانش بنیان را به اجرا گذاشته که یکی از آن‌ها، انتقال فنآوری‌های ممتاز خارجی به داخل کشور است که در این زمینه در سه سال اخیر با کشور کره جنوبی همکاری کرده‌ایم.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در بحث انتقال دانش و فنآوری از کره جنوبی، تا کنون هفت نشست مشترک برگزار شده که چهار نشست در کره جنوبی بوده و واحدهای صنعتی که در زمینه انتقال دانش فعال هستند، با کمک هزینه این سازمان به کره جنوبی اعزام شده‌اند و سه نشست نیز تا کنون در ایران برگزار شده که نشست چهارم در آذر امسال در کشورمان برپا خواهد شد.

مصاحب ادامه داد: برنامه‌ریزی دوره آموزشی GIZ با کشور آلمان از دیگر اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در زمینه ارتقاء توان فنی واحدهای فنآور صنعتی است.

استان خراسان شمالی هم‌اکنون ۴ واحد صنعتی فنآور در شهرک‌های صنعتی خود دارد که ۲ واحد از آن‌ها در شهرستان اسفراین مستقر هستند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و به دلیل وجود دو صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و همچنین صنایع پایین دست آن، قطب صنعتی استان خراسان شمالی است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده