تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۶۱۸۳۰

خبر خوش معاون وزیر برای دو شرکت بورسی: خرید تجهیزات خارجی ممنوع شد

می متالز - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی از ابلاغ ممنوعیت تامین تجهیزات مورد نیاز از خارج به کلیه نیروگاه ها خبر داد.
خبر خوش معاون وزیر برای دو شرکت بورسی: خرید تجهیزات خارجی ممنوع شد

به گزارش می متالز، محسن طرزطلب در مراسم رونمایی از دو طرح دانش بنیان در پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: بر اساس اسناد راهبردی وزارت نیرو در زمینه توسعه فناوری و داخلی سازی قطعات و تجهیزات در صنعت برق، توافق نامه ای بین شرکت تولید نیروی برق حرارتی و پژوهشگاه نیرو به امضا رسیده که بر اساس آن 17 سند همکاری مشترک امضا شد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه یکپارچه برای طرح‌های تحقیقاتی برق حرارتی فقط در 6 ماهه نخست سال 121 طرح تحقیقاتی در این سامانه ثبت شده که از این تعداد، 85 طرح تأیید شده است.

این مقام مسوول گفت: در ساخت عمده پره های ثابت و متحرک توربین های گازی به خودکفایی در داخل رسیدیم و به تمامی نیروگاه‌ها ابلاغ کردیم هیچ نیروگاهی در تأمین تجهیزات مورد نیاز، اجازه خرید از خارج ندارد مگر آنکه نیاز را به شرکت برق حرارتی اعلام کند و مشابه آن در داخل تولید نشود و با مجوز شرکت برق حرارتی، اقدام به خرید خارجی کند.

طرزطلب ادامه داد: در 18 ماهه گذشته برای تأمین تجهیزات نیروگاهی 700 میلیارد توملان قرارداد داخلی با شرکت های ایرانی بسته شد که اگر می خواستیم این مقدار تجهیزات را از خارج تأمین کنیم، نیازمند 1.1 هزار میلیارد تومان هزینه بودیم.

بنابراین گزارش، ابلاغیه جدید شرکت برق حرارتی برای شرکت های بورسی از جمله مپنا و ایران ترانسفو خبرخوشی محسوب می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده