تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۵۴۱
کد خبر: ۶۱۸۷۷
سرویس خبر : انرژی

نیروگاه های تجدیدپذیر مطمئن ترین شکل تامین انرژی/ تامین حدود 30درصد برق جهان از انرژی‌های تجدید پذیر

می متالز - توسعه انرژی‌های تجدید پذیر سبب فعال شدن طرح‌های مکمل و نوآورانه از جمله خودروهای برقی، شبکه‌های هوشمند، ریز شبکه‌ها و تولید و توزیع برق خواهد شد که این طرح‌ها شکوفایی ملی و رشد صنعت برق را به همراه دارد.
نیروگاه های تجدیدپذیر مطمئن ترین شکل تامین انرژی/ تامین حدود 30درصد برق جهان از انرژی‌های تجدید پذیر

به گزارش می متالز، حمید چیت‌چیان رئیس همایش بین المللی انرژی های تجدید پذیر، در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه و همایش بین المللی و اولین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران با تاکید بر تامین حدود 30 درصد برق جهان از انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: درحالی که در سال میلادی گذشته ۲۳۷۸ گیگاوات انرژی از منابع تجدید پذیر تامین شده است سهم ایران از تولید این انرژی از مهرماه سال گذشته تاکنون ۲۹۰ مگاوات بوده است.
چیت چیان ظرفیت کلی انرژی‌های تجدید پذیر ایران را ۸۴۱ مگاوات دانست و گفت: ایران از نظر علمی در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر دارای مقام ۱۴ جهان و رتبه اول یا دوم منطقه است در حالی که فعالیت قابل توجهی در تولید این نوع انرژی ندارد.
وی در ادامه افزود: ایران دارای شرایط اقلیمی بسیار مناسب و دارای ظرفیت بالایی برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر است، اما علی‌رقم این ظرفیت و توانمندی‌های علمی و صنعتی در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر حرکت توسعه‌ای این نوع نیروگاه‌ها بسیار کند است.
چیت چیان سال ۱۳۹۴ را به علت ابلاغ تعرفه‌های انرژی تجدید پذیر نقطه عطفی در رشد و توسعه این منابع انرژی دانست و تصریح کرد: ابلاغ تعرفه خرید تضمینی سبب تمایل گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی برای احداث این نوع نیروگاه شد به نحوی که از ۳۵۳ مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید شده ۱۸۱ مگاوات متعلق به سرمایه گذاران خارجی و در حال بهره برداری است.
رئیس چهارمین همایش بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر با اشاره به اینکه اختلاف نرخ ارز در یک سال گذشته ضربه سختی به روند توسعه این نیروگاه‌ها زده است ادامه داد: با ابلاغ تعرفه‌های جدید از سوی وزارت نیرو پیش‌بینی می‌شود شرایط مناسب تری فراهم شود.
چیت چیان در ادامه گفت: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر سبب فعال شدن طرح‌های مکمل و نوآورانه از جمله خودروهای برقی، شبکه‌های هوشمند، ریز شبکه‌ها و تولید و توزیع برق خواهد شد که این طرح‌ها شکوفایی ملی و رشد صنعت برق را به همراه دارد.
وی رشد نیروگاه‌های تجدید پذیر را مطمئن‌ترین شکل تامین انرژی دانست و ادامه داد: این انرژی مقرون به صرفه‌ترین نوع انرژی است، اما در کشور ما به علت اختصاص گاز با قیمت ۵ تومان در هر متر مکعب یعنی ۰/۲۵ درصد سایر کشورها، انرژی تجدید پذیر رشد مناسب نداشته است.

عناوین برگزیده