تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۶۱۹۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
گزارش ساعت پنج و نیم عصر؛

شاگردی و تعظیم شیطان نزد یک قطعه‌ساز

می متالز - ساعت پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به درخواست شاگردی شیطان پیش یکی از قطعه سازها و معرفی سوغات جدید کشورمان و...
شاگردی و تعظیم شیطان نزد یک قطعه‌ساز

به گزارش می متالز، این روزها پرونده فسادی در دست بررسی است که شیطان هم بعد از شنیدن آن، درخواست شاگردی پیش اختلاس‌کننده محترم داده است.

در شرایطی که صنعت خودرو و قطعه‌سازی در این چند سال تحت فشار سنگین تحریم‌ها و کمبود نقدینگی کمر خم کرده، یکی از فعالان این حوزه که مدیریت یک مجموعه قطعه‌سازی را بر عهده داشته، ارز دولتی می‌گرفته و به جای واردات مواداولیه و قطعات خودرو، هر آنچه روی دست چشم بادامی‌ها مانده بوده، ارزان می‌خریده و بعد از تحمل مشقت درج آرم «ساخت ایران» روی آنها، در بازار چندین برابر می‌فروخته! البته این فقط نمونه ای از تخلفات ایشان بوده است.
این استاد مسلم شیطان، با این کارها بیش از ۴۵ میلیارد دلار به جیب زده که رکورد جدیدی در رقم اختلاس های کشور است. بد نیست بدانید دشمن موبورمان که آنقدر به ثروتش می نازد، شخصا فقط ۳ میلیارد دلار ثروت دارد.
تا رونمایی از فسادی بزرگتر و شکستن رکورد جناب ع.ا ، کمی آب سرد بنوشید!

 

دهن کجی اهالی جاده مخصوص به تحریم

اما گفتیم صنعت خودرو و قطعه‌سازی، یاد صحبت‌های یکی از فعالان این صنعت افتادیم. ایشان اعلام کرده‌اند یکی از اهالی جاده مخصوص در نیمه اول امسال بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو ساخته و چنین تولیدی یعنی تحریم‌ها، اثرگذاری خود را از دست داده. صنعتگران محترمی که با همه سختی‌ها و فساد گسترده برخی مدیران، از جان و دل مایه گذاشتید، خدا قوت!

 

معرفی سوغات جدید کشورمان

در گذشته، هر مسافری که به کشورمان می آمد، وقت رفتن چمدانی پر از صنایع دستی و پسته و زعفران با خود می برد. اما گویا «دارو» هم به سوغاتی های کشورمان اضافه شده و چمدان مسافران خارجی این روزها جای پسته و زعفران و...، پر از داروهای ایرانی است! مهمانان محترم، ارز دولتی نوش جان تان!

 

آماری از نوع طنز

یکی از نهادها، گزارشی ارایه کرده که به طنز بیشتر شباهت دارد. طبق این گزارش در فصل بهار امسال، بیش از ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار شغل ایجاد شده و تعداد شاغلان در تابستان امسال نسبت به زمستان سال ۹۷، بیش از ۶ درصد رشد داشته. حالا در این شرایط، چطور چنین چیزی ممکن است، بماند؛ اما ای کاش می گفتند این ۱ میلیون و خرده ای شغل جدید که رونمایی شده، احتمالا بر اساس آمار تعداد متقاضیان دریافت کد برای حمل مسافر از طریق اپلیکیشن ها نیستند؟

عناوین برگزیده