تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۶۰۲
کد خبر: ۶۲۰۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تازه‌ترین وضعیت «تپکو» و «فاذر»

می متالز - به گفته استاندار مرکزی سهام شرکت هپکو به صورت موقت به سازمان خصوصی سازی برگشته است. این در حالی است که واگذاری آذرآب تا دو ماه آینده زمان می‌برد.
تازه‌ترین وضعیت «تپکو» و «فاذر»

به گزارش می متالز، علی آقازاده در خصوص وضعیت هپکو گفت: بنده درخواستی از رییس جمهور داشتم مبنی بر اینکه قرارداد سهامدار عمده هپکو با خصوصی سازی فسخ شود تا راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح‌تر هموار شود.

بدنبال این درخواست، رییس جمهور دستور لازم را صادر کرد و در نهایت بعد از یک پروسه 20 روزه فسخ قرارداد انجام شد و به صورت طبیعی، قانونی و حقوقی با این اتفاق، سهام به صورت خودکار به فروشنده که سازمان خصوصی سازی است برمی گردد که البته این بازگشت به معنی بازگشت سهام به دولت نیست. استاندار مرکزی گفت: این سهام به صورت موقت به خصوصی سازی به عنوان متولی سهم 60 درصدی و نماینده دولت برگشته، چرا که قرارداد فسخ شده است.

به گفته آقازاده در این مدت متولی سهام، سازمان خصوصی سازی است که با مکانیسم‌های دقیقی که در حال انجام است. امید است یک گروه، شرکت، کنسرسیوم یا فردی که بتواند هپکو را با توجه به ظرفیت‌های بالای هپکو و نیازهای کشور به محصول‌های این شرکت اداره کند، برای واگذاری سهام این شرکت تعیین شود.

استاندار مرکزی همچنین در خصوص شرکت آذراب بیان کرد: در نشستی که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی داشتیم، مکانیزم شرایط عمومی مزایده را مورد بحث قرار دادیم تا افراد و کسانی که می‌خواهند سهام آذرآب را بخرند کسانی باشند که مشکلاتی را نداشته باشد. به گفته وی در این که چه کسانی و چه گروه‌هایی سهام را خریداری کنند هیچ بحثی نشد، تنها در مورد شرایط فروش بود که به یک جمع‌بندی رسیدیم. وی تصریح کرد: واگذاری آذرآب تا دو ماه آینده زمان می‌برد.

عناوین برگزیده