تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۶۲۰۶۴

پلیس تخصصی راه آهن در همدان مستقر شد

می متالز - به منظور تامین امنیت مسافران، پلیس تخصصی راه آهن در خط ریلی همدان مستقر شد.
پلیس تخصصی راه آهن در همدان مستقر شد

به گزارش می متالز، سیدسعید ابراهیم نژاد در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی، سه قطار فوق العاده برای مسیر تهران - همدان و یک مورد برای مشهد -  همدان پیش بینی شده که قطار مشهد ساعت ۱۱ امروز به همدان رسید.

وی بیان کرد: بخشی از زائران توسط قطار جابه‌جا می شوند و هم اینک تعدادی از ظرفیت قطارها خالی گذاشته شده تا کسانی که برنامه ریزی نکردند و لحظه آخر تصمیم به بازگشت به وسیله قطار می گیرند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ایستگاه صلواتی راه آهن از روز گذشته آغاز به کار کرده و از ۲۵ مهر در وعده نهار نیز غذا بین زائران توزیع می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان نیز گفت: با توجه به راه اندازی پایانه موقت استقرار زائران در مریانج این شرکت اقدام به فراهم کردن امکانات مورد نیاز زائران کرده است.

سید هادی حسینی بیدار افزود: لوله گذاری آب و فاضلاب به منظور آبرسانی و جمع آوری آوری فاضلاب به طول ۷۰۰ متر در ورودی پایانه موقت شهید سردار حاجی بابایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نصب ۶۰ مورد شیرآلات سرویس های بهداشتی، نصب ۱۰۰ مورد شیرآلات وضوخانه، جمع آوری فاضلاب ۱۰۰ چشمه توالت بهداشتی و انتقال آن به  فاضلاب شهری مریانج نیز پایان یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نیز گفت: ۹۰۰ متر شبکه برق در پایانه موقت زائران اربعین حسینی احداث شده است.

محمدمهدی شهیدی افزود: علاوه بر این نصب چراغ، پروژکتور، تامین برق برای سرویس بهداشتی، نصب چراغ برای روشن کردن محل اقامه نماز ، تامین برق برای ۸۰ ایستگاه و تامین روشنایی ورودی و خروجی محور همدان کرمانشاه از دیگر اقدام های صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز بیان کرد: شهرداری همدان در سه بخش درون استان، مرز و کربلا در حال ارائه خدمات است که ۱۵ دستگاه خودرو، ۱۰۰ نیروی انسانی برای  پاکسازی، جمع آوری زباله و تنظیف به کربلا اعزام شده و تا ۲ روز بعد از اربعین در عراق حضور دارند.

وحید علی ضمیر افزود: همچنین ۲۰ دستگاه اتوبوس برای آسان سازی در جابجایی زائران حسینی به مرز خسروی اعزام شد و در شهر همدان نیز فضا سازی مسیر تردد زائران، نصب سازه تبلیغاتی، پایه بنر، پرچم، ریسه مشکی و المان صورت گرفت. 

رییس پلیس راه استان همدان نیز گفت: میزان تردد خودروها در پنج روز گذشته به حدود چهارمیلیون دستگاه رسیده همچنین شمار اتوبوس هایی که هنگام رفت و برگشت از محور همدان تردد کردند ۱۳ هزار دستگاه بوده است.

سرهنگ رضا عزیزی افزود: اربعین سال گذشته ۲ زائر در سانحه جاده ای فوت و  سه تن مجروح شدند اما امسال تاکنون یک زائر فوت و ۱۴ تن مجروح و مصدوم شدند.

وی درباره سامانه "سپهتن" نیز گفت: درخواست ستاد مرکزی اربعین نصب این دستگاه در ترمینال موقت است که با این پیشنهاد مخالف بوده و انتظار داریم کار رصد اتوبوس ها در سه ایستگاه کنونی پلیس راه همچنان ادامه داشته باشد.

وی یادآوری کرد: یک راننده اتوبوس با استفاده از گواهینامه همکار خود اقدام به ۱۶ ساعت رانندگی متداول کرده که که توسط پلیس راه همدان شناسایی شد، بنابراین در صورت تغییر مکان رصد اتوبوس ها امکان کنترل آنها دشوار شده و سوانح افزایش می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان نیز گفت: از شب گذشته موجی از زائران اربعین حسینی وارد کشور شدند که مقرر شد این استان اتوبوس ها را برای جابجایی این افراد به مرز اعزام کند.

مصطفی پناهنده افزود: ۲۴ مهر ماه سال جاری شمار اتوبوس های حاضر در پایانه موقت واقع در مریانج به ۵۹۰ دستگاه می رسد که با رسیدن به پایان طرح اربعین  این خودروها به یک هزار و ۸۰ دستگاه نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: برای مسافرانی که در سامانه سماح نامنویسی کردند پیامک ارسال شده که برای رسیدن به مقاصد مورد نظر باید سوار اتوبوس کدام استان شوند و این اتوبوس ها نیز با نصب بنر  مشخص شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان نیز گفت: میدان فرودگاه به عنوان یک مکان ذخیره برای مواقع اضطراری پیش بینی شده اما تاکنون هیچ گونه کاری برای آماده سازی آن صورت نگرفته است.

سرهنگ علی فکری افزود:  پیش از رسیدن به پایانه موقت استقرار زائران اربعین حسینی در مریانج نیز باید علائم و استوانه پلاستیکی، تابلو جهت نما در یک کیلومتری نصب شود تا راننده پیش از رسیدن به این محل مسیر خود را انتخاب کند.

وی اضافه کرد: در غیر اینصورت شاهد تغییر مسیر و ترمز ناگهانی و بروز سوانح رانندگی خواهیم بود.

رییس پلیس راهور همدان ادامه داد: کُندرو ایجاد شده برای توقف و پیاده کردن مسافران در ابتدای راه مریانج یک شانه خاکی است که در صورت بارش باران گل آلود شده و مشکلاتی را به همراه می آورد بنابراین انتظار می رود زیر سازی لازم صورت گیرد.

سرهنگ فکری با بیان اینکه در مسیر رفت زائران به سمت مهران مشکل خاصی ایجاد نشد بیان کرد: بسیاری از ایستگاه های صلواتی در مکان مناسبی دایر نشدند بنابراین نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از سوانح احتمالی در کنار این ایستگاه ها مستقر شدند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده