تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۶۲۰۷۹
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خبر داد

رخداد بزرگترین آزادسازی محدوده‌های اکتشافی کشور تا پایان سال جاری

می‌متالز، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در آستانه‌ شصتمین سال فعالیت خود، بزرگترین آزادسازی و واگذاری محدوده‌های اکتشافی کشور را تا پایان سال جاری به انجام می‌رساند.
رخداد بزرگترین آزادسازی محدوده‌های اکتشافی کشور تا پایان سال جاری

به گزارش می‌متالز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان از آزادسازی و واگذاری 60 محدوده اکتشافی، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال حمایت از رونق تولید وتشویق و حمایت از بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های معدنی خبر داد.  

علیرضا شهیدی افزود: بر مبنای رویکرد جدید سازمان در حوزه فعالیت‌های کلان اکتشافی کشور بنا داریم محدوده‌هایی را در قالب آزادسازی و محدوده‌هایی را که در آن فاز شناسایی و پیجویی انجام شده‌ را در قالب واگذاری طبق تشریفات قانونی اعلام کنیم تا بخش خصوصی در فضای عادلانه و شفاف به فعالیت‌های معدنکاری ورود پیدا کند.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که در محدوده‌هایی که بنا به آزادسازی آن داریم اطلاعات پایه مناسب تهیه شده، تاکید کرد: این مناطق از نظر این سازمان جزو مناطق مستعد است که انتظار می‌رود بخش خصوصی با ورود خود اقدام به تکمیل عملیات اکتشاف در مرحله تفصیلی کرده و در نهایت وارد چرخه بهره‌برداری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که در محدوده‌هایی که بنا بر واگذاری آنهاست مراحل شناسایی و پیجویی و همچنین تلفیق و مدلسازی داده‌های حاصل از اطلاعات پایه انجام شده، تصریح کرد: این محدوده‌ها به پروانه و گواهی کشف رسیده که در آنها وجود مواد معدنی با ارزش همچون طلا، مس، آهن، سرب، روی و عناصر نادر خاکی  محرز شده‌است.

وی در ادامه رویکرد جدید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را انجام اکتشاف‌های عمقی، تهیه اطلاعات پایه دقیق‌تر و بازنگری اطلاعات پیشین با روش‌های روز دنیا عنوان کرد و گفت: این فعالیت‌ها به طور قطع موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در امر اکتشاف، تحول چشمگیر در فعالیت‌های معدنکاری، عمرانی و زیرساختی کشور خواهد شد.

شهیدی با اشاره به آزادسازی و واگذاری 60 محدوده اکتشافی تا پایان سال در کشور آن را بزرگترین رخداد اکتشافی دانست که رونق اکتشاف و معدنکاری را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است؛ مراحل آزادسازی محدوده‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به تدریج و با اعلام قبلی از هفته اول آبان‌ماه صورت خواهد پذیرفت و همچنین واگذاری محدوده‌ها نیز پس از طی تشریفات قانونی و فراخوان عمومی  برای نیمه اول آذرماه انجام خواهد گرفت.

عناوین برگزیده