تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۶۲۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سال جاری تاکنون صورت گرفت:

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال 98 تاکنون بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۲۱ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.
پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در یکصد و نود و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر افزود: با ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید۹۸ حدود ۳۴۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید شده اند که تاکنون به ۲۱ واحد تولیدی بیش از دوهزار و شصت میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از این تعداد طرح پرداختی، ۷واحد به ارزش ۲هزار و ۱۸ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و و ۱۴ واحد به ارزش ۴۴ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: از زمان ابلاغ تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ ، ۳۴۰ واحد تولیدی صنعتی، صنفی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ، پرونده ۲۰۳ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۴هزار میلیارد ریال توسط کمیته تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان بررسی و پرونده ۱۸۱ واحد نیز جهت عقد قرارداد به بانکهای عامل معرفی شده اند.

بهروز اسودی اظهار داشت: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بانکهای عامل با پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال به ۲۸ واحد تولیدی صنعتی استان با اشتغالزایی حدود ۳۸۴ نفر موافقت شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات ۹۷۹ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی و زیربنایی دو واحد تولیدی زمین پویان فرار آسیا و کیان شکلات کیمیا و همچنین بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی واحدهای تولیدی بررسی شد.

بهروز اسودی خاطرنشان کرد: ۲۰۷۷ مصوبه در جهت رفع موانع تولید استان به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۴۰ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیر بنایی ، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۶ درصد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی نیز مربوط به سایر می باشد که ۷۴ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

عناوین برگزیده