تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۶۲۰۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور صنایع پیشنهاد داد:

تشکیل شورای سیاست گذاری صنعت ماشین سازی و تجهیزات/ تدوین طرحی برای متناسب سازی تعرفه ای زنجیره ارزش صنعت ماشین سازی پلیمری

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت خواستار ارایه طرحی جامع برای متناسب سازی زنجیره صنعت ماشین سازی پلیمری در کشور شد و گفت: ضروری است، با همکاری تشکل‌های ‌تخصصی ونهادهای ذی ربط، شورای سیاستگذاری صنعت ماشین سازی وتجهیزات در وزارت صمت تشکیل شود.
تشکیل شورای سیاست گذاری صنعت ماشین سازی و تجهیزات/ تدوین طرحی برای متناسب سازی تعرفه ای زنجیره ارزش صنعت ماشین سازی پلیمری

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ضمن بررسی مهمترین چالش ها و توانمندی های این بخش گفت: صنعت ماشین سازی و تجهیزات هویت یک کشور بوده و پیشران رسیدن به توسعه صنعتی است.

او تصریح کرد: برای ایجاد تحولی نو در این صنعت ضروری است تشکل تخصصی با نگاه همه جانبه به زنجیره ارزش در این بخش طرحی با محوریت حداکثر سازی ساخت داخل صنعت ماشین سازی در ایران تدوین نماید تا با همکاری دستگاه ها و نهادهای ذی ربط بتوانیم اولین گام را برای بهبود و ارتقاء وضعیت این صنعت در کشور برداریم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تجمیع تقاضا درصنایع مزیت دار تصریح کرد: شرایط کنونی فرصت مناسبی برای رشد و بهبود تولید داخلی و توسعه صادرات فراهم کرده است و حضور فعال تشکل ها در این فضا بسیار موثر خواهد بود.

صادقی نیارکی در ادامه به راه اندازی آزمایشی سامانه توان ایران اشاره و خاطر نشان کرد: این سامانه بستر مناسبی برای بهم رسانی توانمندی ها و نیازهای صنعتی بوده وامیدوارم در آینده ای نزدیک این سامانه بصورت کامل رونمایی شود.

او افزود: تقاضا های صنعتی و توانمندی های واحدهای صنعتی به تفکیک در این سامانه بارگذاری خواهد شد و بستر مناسبی برای توسعه داخلی سازی و شناسایی نیازها و توانمندی های داخلی خواهد بود.

در ادامه این نشست ، نمایندگان انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تجهیزات پلیمری نیز نکاتی در خصوص ضرورت بهبود و ارتقاء وضعیت این صنعت به عنوان پیشران توسعه صنعتی ارایه کرده و خواستار رفع برخی چالش های پیش رو در این صنعت نظیر تامین مواد اولیه، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه ایرانی، لزوم بازسازی و نوسازی و... شدند.

عناوین برگزیده